Er vel som sådan fint nok, men hvis ens udbyder bliver hacket rygers ens backup måske og så er man ligevidt. Dropbox lyder som et smart alternativ, men hvis et plugin har adgang til dropbox er det vel relativt simpelt for en hacker at gå til ens dropbox og slette etc etc
Jeg kan kun erklære mig enig i det der bliver sagt her. Vi kører naturligvis backup hver dag på vores kunders data, som de bare kan skrive ind til os og få lavet en restore af. Uanset om klokken er 3 om natten. Og naturligvis gratis.
Det sagt så er de fleste backupsystemer designet til disaster recovery, og de fleste billige hosts tager penge for en restore.
Og så er der da også planlagt et backupværktøj i fremtiden der bliver bedre end dem der er på markedet i dag :)
Hvis det er mit indlæg I hentyder til var det ikke ment som reklame, men bare som hvad vi generelt gør. Synes da også nogle af de footer bannere for eksempel er rimelig meget reklame, så kan ikke helt se hvad det er I i så fald brokker jer over. Men ja, ja.
De såkaldte "footer-reklamer" er sat på af Plus-medlemmer. Og som Plus-medlem betaler man bl.a. for at få lov til det. Yderligere kan man som Plus også undgå øvrige brugeres signaturer.
Yderligere så vil jeg mene, der er temmelig stor forskel på, at komme med et informativt svar og komme med et svar, der bærer mere præg af at være reklamerelateret ;)
Er vel som sådan fint nok, men hvis ens udbyder bliver hacket rygers ens backup måske og så er man ligevidt. Dropbox lyder som et smart alternativ, men hvis et plugin har adgang til dropbox er det vel relativt simpelt for en hacker at gå til ens dropbox og slette etc etc
Hvis det er det der holder dig søvnløs om natten, så må der jo strikkes et lille script, som bringer dine dropbox data i sikkerhed - evt. hjemme hos dig selv Så er den vist ude af verden.
Og for at blive i "tråd": Rigtige mænd: Tager backup af deres backup!
Hvis det er det der holder dig søvnløs om natten, så må der jo strikkes et lille script, som bringer dine dropbox data i sikkerhed - evt. hjemme hos dig selv Så er den vist ude af verden.
Enig. Backup er godt, dobbelt backup er dobbelt så godt. Efter min mening skal backup være offsite, da alt muligt kan ske onsite, men en offsite backup er det sværere at få til at ske noget med - især hvis man sørger for den kun er tilgængelig når der skal laves backup og restores og altså ikke permanent.