Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HUSK nu for fanden backup før du roder med din WordPress!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Bag den lidt hårde overskrift ligger såmænd bare et godt råd.

Det er gang på gang vi får henvendelser omkring WordPress-sider som ikke virker efter hensigten, fordi folk selv sidder og roder med kode, templatefiler, opdateringer m.m. UDEN at tage backup først.

For mig er det uforståeligt at man har en firmaside, som er vigtig for ens forretning, og som man selv roder med uden at have styr på det MEST basale, nemlig backup og restore af backup.

Der skal som MINIMUM tages backup af database og ALLE filer, og endnu bedre skal der køres versionsstyring af koden, men det sidste er nok mest for os udviklere.

Hvis din virksomheds hjemmeside er vigtigt, så få styr på hvordan du laver backup og restore, hvis du selv vil rode med tingene.

Hav en god dag allesammen

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 10:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et godt råd, som ikke kan gentages ofte nok.

Er det ikke også en slet skjult opfordring til, at "en eller anden" tager bolden op og skriver det ultimative indlæg omkring backup af Wordpress (hint, hint alle Smile). Det er jo masser af muligheder:

- Gode wordpress backup plugins
- Filezilla / phpmyadmin (el.lign)
- Diverse kontrol paneler med backup muligheder

Dem som ikke allerede sidder med den fornødne viden, vil komme rigtig langt, hurtigt med en god guide ved hånden.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 10:43

Thomas Frost:
Hvis din virksomheds hjemmeside er vigtigt, så få styr på hvordan du laver backup og restore, hvis du selv vil rode med tingene.

Hej Thomas,

Tak for opsangen Big Smile. Har selv efterhånden prøvet en del omkring manglende backup af wp site etc. og det er bare ikke rigtigt sjovt, når man skal til at tage nogle cachede sites og bygge forfra, fordi man ikke lige tog den backup..

Jeg har lavet en hobby webshop, der snart skal launches http://genbrugstoej.dk til denne har jeg fundet et plugin der hedder: Wordpress backup to dropbox, det virker umiddelbart forrygende og tager automatisk backup som man indstiller den til dag, uge etc.

Vil lige spørge dig i denne tråd, om jeg kan være helt sikker på, at alle filer er med der, eller er der noget ekstra man skal være opmærksom på ved backup?!

God dag til dig!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Telesvar

88 43 33 33

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 10:45

Cher Pedersen - Telesvar:
Vil lige spørge dig i denne tråd, om jeg kan være helt sikker på, at alle filer er med der, eller er der noget ekstra man skal være opmærksom på ved backup?!

Du kan *aldrig* være sikker! Smile

Der er kun een vej: Regelmæsig test af restore

dbh
Kenneth

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 10:55

Kenneth Wellin:
Du kan *aldrig* være sikker! Smile

Ok, tak KennethBig Smile

Når du skriver regelmæssig test af restore, vil du Thomas eller Kenneth uddybe dette?!, er det en restore fil eller på selve serveren eller noget helt tredie?

Med venlig hilsen

Cher 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:59

Jeg er helt på linje med Kenneth, du er sikker når du har testet at du rent faktisk også kan lave en restore, hvilket det lader til du ikke har styr på.

Du kan også gå ind via FTP og se total antal filer og kilobytes og sammenligne med din backup. Det samme med databasen.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:02

er det en restore fil eller på selve serveren eller noget helt tredie?

Du skal kunne restore en enkelt fil og du skal kunne restore din database (hvis den fucker op) og du skal kunne restore hele din løsning.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:03

Når du skriver regelmæssig test af restore, vil du Thomas eller Kenneth uddybe dette?!, er det en restore fil eller på selve serveren eller noget helt tredie?

Hvor meget man vil gøre ud af at teste restore, er selvfølgelig op til en selv. Restore af nogle få filer + ind i mellem selve databasen, viser jo i hvert fald, om det er muligt, at læse indehold fra den backup man har foretaget. Men skal man være 100% sikker er det naturligvis en komplet genindlæsning af backup der skal foretages.

Og lad nu være med at lave en restore oveni din kørende hjemmeside!!!!!!!!!! Det skal helst gøres på et separat test site, med mindre man har 180% styr på, hvad man foretager sig.

dbh
Kenneth

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:10

Thomas Frost:
Jeg er helt på linje med Kenneth, du er sikker når du har testet at du rent faktisk også kan lave en restore, hvilket det lader til du ikke har styr på.

Tydeligvis ikke Smile har nu kun prøvet på den "gammeldags" facon med download af backup filer og upload via filezilla og det virkede som det skulle, dog har jeg ikke prøvet at lave restore fra dropbox, men mon ikke det samme gør sig gældende der, hvis man blot har filerne liggende i sin dropbox istedet for på sin pc, så kan man jo hive dem ned lokalt på pc'en ved behov Smile tjekker op på det a.s.a.p

God dag til dig Thomas!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enhver seriøs hostingudbyder tager backup af dine data en gang hver nat. Det vil med andre ord sige, ligegyldigt hvor klumpet du bærer dig ad hos os så mister du højest 24 timers historik :-)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)