Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille sjov historie...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 16
Fra  www.bureaubureau.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,9 stjerner givet af 7 person

Min kontoruddannede kone har i mange år serveret mig god mad, så jeg nu har rundet de 95 kg. Hun besluttede sig for flere måneder siden at lave en madblog på www.madling.dk.
Jeg sagde, at det blev uden min hjælp, da jeg er ophængt af egne projekter og at jeg kun ville hjælpe med at lave hendes topbanner. 

Med kvindelig stædighed, youtube-tutorials og knofedt har hun nu fået sin madblog live. Det er sgu blevet ret imponerede i betragtning af hun startede helt uden kendskab til det at drive et website, html, css, wordpress eller online marketing.

Her er så problemet. Hun ved hun godt jeg nørder SEO og spørger mig så om jeg vil hjælpe hende med at få siden til at ranke på madblog og hverdagsmad. Modvilligt har jeg lovet at hjælpe hende. Intet end nr. 1 er godt nok for hende, så for ikke at tabe SEO-respekt og ære beder jeg allernådigst om at alle mine SEO-bekendtskaber laver et medlidenheds-backling, så jeg ikke taber totalt ansigt.
Hun forventer selvfølgelig, at jeg får hende nr. 1 på under en uge. Så uanset hvad, får jeg på puklen. I gifte mænd ved hvad jeg mener. 
URLwww.madling.dk
Anchor: Madblog
Eller
Anchor: Madblog med hverdagsmad

Allernådigste bønner fra 
Den trængte ægtemand

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu er jeg ikke SEO-ekspert, men jeg har hørt en lille fugl synge om, at mange links i en fart, med samme ankertekster, til en ny hjemmeside ikke er den bedste cocktail. Men det kan være at jeg bare ser pingviner og pandaer alle steder Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med de negative karakterer, du har fået for dit indlæg (jeg er dog ikke en af dem), kan det godt tyde på, at du skal arbejde med din story-telling. At tigge efter links ser i hvert fald ikke ud til at virke. Oveni skriver du i din overskrift "sjov historie", som jeg ikke synes repræsenterer din tråd.

Så se om ikke du kan komme på en bedre vinkel, som kan motivere folk til at linke.

Jeg har kigget 5+ sider på Google igennem for at finde bloggen på "madblog" og "madblog med hverdagsmad" uden at kunne finde noget. Ville det være en idé at gå efter en lavere hængende frugt, som hun allerede ranker på, på side 2-3?

Udover det, ser det heller ikke ud til, at hun bruger ordet "madblog" andre steder end i titlerne på siderne. Hvis jeg var Google, ville jeg ikke ranke nogen side, hvis ordet kun står i titlen, men intet andet sted. For det ligner keyword-stuffing der ikke afspejler resten af indholdet = irrelevant indhold for vedkommende der søger på Google.

Der har været snak om at Google vil nedprioritere sider hvor man skal for langt ned på siden for at finde indholdet. Jeg ved dog ikke, om det nogensinde blev til noget. Når jeg kigger på bloggen skal jeg scrolle for at komme ned det der er interessant: Selve indholdet. Prøv at gøre headeren smallere og fjerne den øverst reklame som en service overfor dem der besøger bloggen.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Fra  www.bureaubureau.dk Skrevet kl. 23:16

bare rolig...jeg er beredt på at skabe den rette linkprofil, hvis jeg skulle få over 1000 links....men det tvivler jeg på sker.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Fra  www.bureaubureau.dk Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

hold da op et skråsikkert reply. får jeg links fint ellers så skal jeg nok klare den uden. det er ikke storytelling for storytellingens skyld.

nej den ranker ikke...hun har intet lavet. har briefet hende på onpage seo-delen. Jeg behøver ikke ordet madblog stående 117 steder for at ranke. html title og et par andre steder er nok, wait and see :)

keywordstuffing bliver ikke til når det kun er 2 steder på siden. prøv at wiki'e begrebet.

nej google nedprioterer ikke sider hvor contentet er længere nede. den får bare sværere forudsætninger for at ranke, men samlet set er det ubetydeligt når konkurrencen ikke er større end den er. Tjek top 10 på madblog og se hvor sløj deres onpage seo er!!

Mvh. Søren

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 23:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

SEOmand123:

hold da op et skråsikkert reply. får jeg links fint ellers så skal jeg nok klare den uden. det er ikke storytelling for storytellingens skyld.

Jeg er ked af, at du ikke mener, mit indlæg er brugbart. Det var ellers ment som et seriøst og konstruktivt indspark til hvad I kunne gøre, for at få bloggen længere op. Det var på ingen ment som en måde at pege fingre.

SEOmand123:

keywordstuffing bliver ikke til når det kun er 2 steder på siden. prøv at wiki'e begrebet.

Med keywordstuffing mener jeg at "madblog" er presset ind i titlen uden at det fremgår af selve siden.

SEOmand123:

nej google nedprioterer ikke sider hvor contentet er længere nede. den får bare sværere forudsætninger for at ranke,

Er det ikke en nedprioritering fra Google's side, når indholdet får sværere ved at ranke? Det er det i min bog.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 14:09

Bjarke Klüwer:
Med de negative karakterer, du har fået for dit indlæg (jeg er dog ikke en af dem), kan det godt tyde på, at du skal arbejde med din story-telling. At tigge efter links ser i hvert fald ikke ud til at virke

Her er et godt eksempel på story-telling  - I dette tilfælde bliver det brugt til at sælge en service.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)