Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring og resultatopgørelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17

Hvordan man indskriver i bogføringen vil afhænge af programmet men normalt styrer bogføringsprogrammet helt momsen ud fra om den enkelte konto er sat til at være med alm moms eller uden moms - så normalt - skriver man hele beløbet inkl moms - men det er jo kun den del er er selve varen som påvirker resultatet som altid er alle indtægter uden moms minus alle udgifter uden moms

Momsen kommer så fra bogføringsprogrammet ned i status - hvor det ikke påvirker resultatopgørelsen men kommer på henholdsvis købs og salgs moms

Resultatopgørelsen KOMMER fra bogføringen som den skriver man ikke som sådan noget ind i.

Mit gæt er, at du vil ha glæde af lidt kursus inden du får gjort livet for besværligt, men i alle fald gem alle bilag i dato orden så andre kan rede det ud hvis du kører skævt - de fleste bogføringsprogrammer har ofte kurser

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 13
Skrevet kl. 10:32

Okay, tak for svaret.

Jeg bruger pt. et gratis bogføringsprogram der hedder Kasserapporten, men den gratis version giver mig ikke lov til at se momsopgørelsen og resultatopgørelsen, så derfor laver jeg det i Excel ved siden af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49

OK - winfians small business mini er også gratis op til ganske mange posteringer - det kunne du jo søge og teste (skal være version mini), Det giver i alle fald årsrapport og jeg mener bestemt også moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 13
Skrevet kl. 12:02

Okay, mange tak det vil jeg lige kigge nærmere på! Har søgt meget rundt på Amino og google, og har ikke kunnet finde et bedre gratis program end det førnævnte.

Mvh

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:36

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)