Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil være selvstændig bogholder!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kommer jeg igang?

Nogen der har gode input og råd er jeg modtagelig.

På forhånd tak.

Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo tilmelde dig som bogholder http://www.agera.dk/biz/signup.php hvorved du bør kunne få mulighed for at give tilbud til iværksættere og andre der søger via agera.

Derudover bør du vel ha dit CV klar - som kan vise, at du kan opgaven, og tænke over priser, hvad vil du ha i timen - jeg ved der findes folk i niveauet 250-400 kr i timen typisk (og vel også lidt over) - og kunne svare lidt på ca hvor mange normale bilag der er i timen - være sikker på momnsangivelser, årsregnskab og indberetninger for personlige virkomheder og i mange fald vel også selskaber

Personligt ville jeg også tænke lidt over evt ansvarsforsikring - eller friskrivelse, så du ikke risikere et krav, fordi du har bogført et eller andet på en måde som en kreativ revisor ville finde forkert osv

Formentlig bør du vel ha CVR så du kan registrere branchen som bogholder/finans eller hvad den kan hedde, hvorved du normalt vil få tilgang til gratis versioner af mange regnskabsprogrammer så du kan modtage filer fra dine kunder - eller hvis du kun vil arbejde i visse programmer, begrænse dig til dem

bare lidt hurtige input

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Supergode input.. tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror også en del økonomifolk kaprer kunder ved herinde på Amino som plusmedlem at svare på bogføring, regnskab, moms osv - og f.eks i underskriften ha link til, at man udfører den slags arbejde - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså ligesom du har dit link efter dit navn i signaturen?

Jeg er ret ny på Amino - så skal lige igang.

 

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at kigge på f-fb.dk

Det er en forening for freelance bogholdere, hvor et "medlemskab" koster 5000 kr. Og det er så Incl. En kollektiv Ansvarsforsikring. Derudover er der nogle andre gode fordele ved at være medlem.

Jeg har et par gange haft lejlighed til at deltage i nogle kurser, gå hjem møder osv. Jeg ved at en del af bogholderne er glade for disse sammenkomster, for at få det sociale med ligesom de bruger hinanden til at sparre med hvis de sidder med en opgave der giver nogle spørgsmål.
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

 

Det er altid svært at bidrage yderligere når først John har givet input :-). Jeg har i anden anledning haft dialog med Agera og de er rigtig dygtige og leverer gode emner til dig, hvis du tilmelder dig. Man køber et klippekort og byder ind på de enkelte opgaver.

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Skibsted75:

Altså ligesom du har dit link efter dit navn i signaturen?

Jeg er ret ny på Amino - så skal lige igang.

Du er velkommen - ja plusmedlemmer må annoncere under emnet et godt tilbud og kan bruge signaturer i navnet med links - f.eks. til din nye bogføring-hjemmeside

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kigge lidt på bogholderkompagniet.dk.

De har en certificering af bogholder og controllere og afholder relevante kurser.

På sigt kan de måske også henvise kunder til dig.

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig

 

Bogholderkompagniet har jeg været i kontakt med. Kender flere der har "købt" certificering samt årligt gebyr og ikke får kunder eller arbejde, men jeg som ikke har købt certificering eller årligt gebyr, får tilbudt arbejde - som alligevel ikke passe til min profil. Så dem vil jeg ikke involveres med.

Desværre

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)