Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. Exact Domain Match

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 197
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer....

Nu har jeg efterhånden hørt så mange forskellige meninger om "Exact Domain Match" at jeg ikke ved hvad jeg skal tro på ;-)

Så nu vil jeg lige høre hvad de kloge hoveder her inde på Amino har at sige til det :-)

Lad os antage at jeg gerne vil ranke højt på ordet: Guide i Google. Alt med guide.dk - guide.com o.s.v. er taget. Men jeg kan få fat i guider.dk

Ville domænet guider.dk give mig et større fordel for at ranke højt på ordet: Guide i google frem for eksempelvis: nemguide.dk eller finguide.dk

Jeg håber at i forstår spørgsmålet ;-)

Glæder mig til at høre hvad i har at sige til det......

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Tilmeldt 30. May 11
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 12:19

Er der slet ikke nogen der kan hjælp her?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 15:54

Hej Simon,

Der er mange eksperter og meget teori på det område. Vi sælger maling og tapet på nettet og gør selvfølgelig hvad vi kan få at blive markedsført bedst muligt. Vi får links mange steder fra omkring miljømærket maling men vi kom aldrig helt til tops. Vi købte så svanemærketmaling.com og kan nu konstatere at vi er nummer 1 på google. Vores egne hjemmeside som har rigtig mange henvisninger har placering nr 3 og 4. Så her må man konstatere at navnet i sig selv har en væsentlig betydning.

Tilmeldt 30. May 11
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 16:10

Hej Peter

Det lyder godt nok meget interessant.

Så kan det jo være at der er noget om snakken med at det hjælper jo tætter men er på "Exact Match" i sit domænenavn som man gerne vil tops i Google på.

Simon

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Exact match betyder 'exact match'. Hvis der kommer et ekstra 'r' på så er det ikke længere exact match.

Årsagen til at EMD domæner tidligere har været meget effektive er fordi googles algoritme tillagde dette en brand effekt, mest af alt for at være sikker på at når du søgte på 'nokia' så var det Nokia.dk der kom op som nr. 1 og ikke en stærkere side som ikke var det søgeren ledte efter. Det kunne man så udnytte fordi Google ikke kunne kontekstuelt vurdere hvad der var en brand søgning eller ikke.

Det har ændret sig og nu er det kun en lille fordel og stort set kun .dk eksakte domæner der giver en mindre bonus (dog stadig lidt).

Jeg ville derfor ikke anbefale et firma at starte med et sådant domænenavn, men det kan være en fin ide at gå efter nogle long tail eksakte domæner, såfremt du altså har resourcerne til at udbygge og bruge dem.

Tilmeldt 30. May 11
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 17:38

Hej Erik

Mange tak for det uddybende svar ;-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)