|
Hej alle. Jeg er franchisetager i en dansk kæde og skal i den forbindelse åbne en butik til foråret 08´. Vi har de PERFEKTE lokaler på hånden til formålet. Størrelse, placering og især husleje er lige som vi gerne vil have det. Desværre er disse lokalet idag udlejet til en frisør på en uopsigelig lejekontrakt. Vi har naturligvis kontaktet hende og bød i den forbindelse 250.000 kr. for at overtage lejemålet, hvilket hun indvilligere i. Udlejer er tillige på vores side, da han hellere ser os som lejere end nuværende frisør. Nu er hun så vendt på en tallerken og ønsker ikke at flytte alligevel da hun er glad for lokalerne. Tidligere var det i orden, grundet en god afståelse, byens størrelse taget i betragtning samt at hun har 35 km. til og fra arbejde, hvilket hun var lidt træt af. Mit spørgsmål er derfor, om der ikke er nogle der har nogle skide gode idéer til der kan overtale hende, evt. erfaringer fra lign. situationer. Vi skal bare have de lokaler, da det ellers falder på gulvet i denne omgang :-( Jeg mener jo selvfølgelig, at hun nemt kan starte ny butik i sin hjemby. Hun har alt inventar og får en ordentlig pose penge med i købet. Hvad skal der til for at få frisøren ud? Flere penge er en mulighed, men vi vil jo heller ikke starte en spiral uden ende.... Gode idéer / erfaringer er MEGET kærkommen i denne 11 time. På forhånd mange tak :-)
|
Et godt sted at starte kunne jo være en dialog med frisøren for at få afdækket hvorfor vedkommende pludseligt ikke længere ønsker at rykke ud af lokalerne.
Det kunne jo være hun var glad for sine kunder i området hvor frisøren ligger nu, og frygter for at det bliver svært at få et nyt kundegrundlag et andet sted.
250.000 kroner rækker jo ikke langt hvis hun ikke kan få en fornuftig forretning op at køre et andet sted.
Bliv gratis medlem