Jeg har indtil nu benyttet min dropbox til at gemme filer, dokumenter, billeder mv., men har nu brug for mere plads og overvejer derfor at udvide til business-pakken. Jeg er dog meget usikker på, om den løsning er sikker nok...
Hvad er det sikreste at bruge som ekstern server (gerne online), som også er til at betale sig fra som ny-startet virksomhed? Hvad gør I andre?
Dropbox har og har haft en række sikkerhedshuller der tydeligt viser at de ikke har respekt for sikkerhed og andre folks data, jeg bruger det selv til ting som musik fra itunes, digitalkamera billeder o.l. som jeg har flere steder. Til vigtige data har jeg en filserver på internettet med en vpn forbindelse til min bærbare computer så jeg altid kan tilgå min filer.
Blandt Professionelle IT Sikkerhedsfolk er der stor enighed om at Dropbox ikke er til andet end skoleopgaver og ikke kompromiterende-privatfotos, datatilsynet er enige: http://www.datatilsynet.dk/afgoerelser/arkiv-over-afgoerelser/artikel/brug-af-dropbox-til-behandling-af-foelsomme-personoplysninger-omfattet-af-en-tilladelse-fra-datatils/