jeg skal til at indgå i mit første PPE (Pay-per-Equity) samarbejde, hvor jeg få en procentdel af omsætningen i en webshop.
Men hvordan udformer jeg en kontrakt eller aftale på det? Jeg kan forestille mig at jeg ikke kan undgå at skulle hyre en advokat/jurist til udformning af en basis-kontrakt. Nogen der kan anbefale en med kendskab til det område (helst i Silkeborg/Århus området)?
Nogen der har andre tips til hvad jeg skal huske og være opmærksom på?
Få styr på årsrapporten med Ageras. Som Danmarks største opgaveformidler inden for økonomi skaffer Ageras dig 3 uforpligtende og sammenlignelige tilbud fra revisorer nær dig – Klik her og få 3 gratis tilbud.
Det ville ski være godt, hvis vi havde den slags standardkontrakter liggende til fri download et sted på amino!
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Det er ikke en PPE-aftale men en CPA-aftale du er i gang med at indgå. I PPE-aftaler får du en andel af virksomheden - ejerskab, med en CPA-aftale får du en andel af salget (eller leads alt efter forretningstype).
CPA-aftaler behøver ikke være så komplicerede, alt efter hvordan der skal afregnes og hvilken form for arbejde du skal lave. De sværeste aftaler er dem, hvor du skal arbejde direkte på kundens site. I disse aftaler er det meget vigtigt at du får en god exit-aftale på plads, får når først du har lavet forbedringerne på kundens website, så kan du jo ikke så godt fjerne dem igen.
Jeg har meget svært ved at se hvordan man skule kunne lave standardkontrakter til den slags - hver sag er unik. Hvis opgaven er så lille at der ike er råd til en advokat bør du overveje om det er værd at indgå den.