Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver dansk valuta tryghed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er,

Jeg sad og tænkte på, om det gør kunden mere tryg / villig til at handle på en hjemmeside hvis beløbet er i Danske kroner frem for Euro f.eks - selvom firmaet er udenlandsk.

Grunden til jeg spørger er at, lige nu modtager Hosting4Real både betalinger i Euro og danske kroner, men da jeg i sidste ende stadig regner alle priser ud i euro, så ville det være 29.3 gange nemmere egentligt bare at tilbyde at folk kun kan betale i euro. Men det jeg tænker er, om danskere generelt går meget op i om det er DKK eller EUR?

Personligt, ser jeg ikke noget problem, med at handle i et andet valuta, men hvad med jer andre? Betyder det noget for jer?

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 17:48

Ud fra et økonomisk synspunkt burde det ikke betyde noget, da kronen altid skal være i fast i forhold til euroen. - for mig personligt betyder det intet om jeg skal betale i dollars, euro eller kroner.

Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:52

Det skræmmer mig som oftest, hvis prisen ikke er i danske kroner Smile Jeg kan bedst lide at det er i danske kroner, selvom det nok er en smule fjollet, men det kan sagtens få mig til at gå væk fra hjemmesiden.

Mvh Lauren

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 18:01

Uden at vide ret meget om det - da jeg selv ikke har noget imod at betale i hverken dkk, euro, dollars, gbp, osv, - kan der så ikke være nogle betalingskort hvor der er gebyrer forbundet med at betale med euro? 

Mere et spørgsmål end et svar, men det er værd at undersøge, hvis du ikke allerede kender svaret. :)

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:08

Det betyder ikke noget for mig, da jeg handler meget på nettet også med udlandet, men jeg er sikker på de fleste vil synes det virker mere trygt med dansk tekst og danske priser.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:13

Nikolaj Dam Larsen:

kan der så ikke være nogle betalingskort hvor der er gebyrer forbundet med at betale med euro? 

Fra kundens side burde der ingen gebyrer være ved online handel, kommer selvfølgelig an på hvad banken bag kortet opkræver selvfølgelig, men tror ikke du finder disse gebyrer mange steder.

Erik Hamre:

Det betyder ikke noget for mig, da jeg handler meget på nettet også med udlandet, men jeg er sikker på de fleste vil synes det virker mere trygt med dansk tekst og danske priser.

Siden er dansk, hollandsk firma.

Men, hvis man oplyste prisen på følgende måde:

Webhotel - 82.22 EUR (613 DKK)

Så at hovedprisen var euro, men man oplyste om den danske pris omregnet også, dog opkrævede det i euro ved betaling?

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 18:27

Dét betyder heller ikke noget for mig - Er resten af siden troværdig, burde valutaen ikke være en faktor, som skaber utroværdig (For mig betyder dét i hvert fald ikke noget, om det er Euro, eller DKK) 

Forsat god dag! :)

Retromedia.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:08

Hej,

Hvis siden står på Dansk, synes jeg at prisen også skal være Danske kroner. Er siden på et andet sprog er det okay, det er en anden valuta.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:41

Hej.

Jeg er helt enig med Mads. Danske kroner på danske webshops. Det giver mest tryghed hos den almene bruger. Jeg er ret sikker på, at mange i min omgangskreds ville frasortere siden. Især, hvis der er usikkerhed om, hvilken omregnigskurs, der anvendes. Det er ikke alle der ved, at den danske krone er tilnærmelsesvist bundet til Euroen.

Hvis produktet er i orden og jeg ikke kan få det billigere andre steder, så kan jeg sagtens betale i Euro.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)