Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt råd til mersalg??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 66
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen

jeg har i flere år solgt en del ting på nettet som jeg selv laver, men nu koncentrere jeg mig om kun at lave børnetøj. Jeg har nu endelig fundet mig et job hvor jeg samtidig har tid til min helt store passion, nemlig at sy, men jeg synes det er meget svært at få kunder, jeg sælger da noget men slet ikke det jeg virkelig ønsker, så mit spørgsmål er: hvordan?? jeg har en side på facebook og vil i gang med at lave en webshop, som jeg kan henvise til, da det virker mere seriøst. Synes også prissætning er svært, sælger (synes jeg selv) ret billigt, men har bare heller ikke lyst til at sætte priserne yderligere op, for så ikke at sælge noget. Er der nogen der har en godt tip til hvordan jeg kan komme ordentligt i gang. På forhånd tak

https://www.facebook.com/pages/Piraf-b%C3%B8rnet%C3%B8j/331836920227499

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 17:04

Har du ingen webshop?

Hvordan markedsfører du dig?

Har du overvejet bare at stå for designet og så få det syet i Kina (eller andet land)?
- Dine ting ser ret fine ud, men måske du skal ud til butikker og ikke tage dig så meget at privatkunder.. 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

ja, et enkelt råd er at begynde at blogge på amino eller andre platforme om det du laver, og få en fast læserskare som kan blive dine kunder.

er du go til at skrive ?

Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 17:35

nej jeg har ikke nogen webshop endnu, men arbejder på at få sat det i gang. jeg har ikke de store erfaringer med markedsføring, så facebook er hvad det er blevet til og så har jeg lagt lidt ind på diverse babysider.

er før blevet rådet til bare at designe selv og få det syet i udlandet, men synes det er noget af en udfordring, jeg aner ikke hvordan jeg skal starte

Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 17:37

en blog har faktisk været i mine tanker, men vidste ikke helt om det kunne fremme mit salg, men det er da helt sikkert noget jeg vil kigge nærmere på. jeg kan rigtig godt lide at skrive, men er bare meget i tvivl om hvad det er man skal skrive på en eventuel blog

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 18:42

Jeg vil faktisk nok aller helst anbefale dig, at du tænker rigtigt godt igennem hvad det EGENTLIGT er du vil?

- Vil du designe (det kan du jo ser jeg)
- Vil du leve af det eller bare køre det ved siden af?
- Vil du bare "sælge lidt til naboen"?
- Vil du selv tage dig af alt andet end at sy og designe? (er det realistisk)

Når du har tænkt det godt igennem og kommet frem til nogle ÆRLIGE svar, kunne du jo starte på at finde ud af hvad det så kræver af dig.
Det kan jo være at det vil være langt bedre, at du finder en fornuftig eksisterende webshop med børnetøj som kan stå for salget?
Det kan også være du er (forstå mig ret) så dårlig til at sælge og det tekniske, at du skal ansætte en til det og fokusere på dit design og syningen..
Måske du skal fokusere på unikt tøj eller tøj hvor folk selv kan komme med ønsker?

Men jeg synes det hele kræver at du tænker lidt mere igennem hvad du egentligt vil - og kan :-) 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 19:20

tanja:
men jeg synes det er meget svært at få kunder, jeg sælger da noget men slet ikke det jeg virkelig ønsker, så mit spørgsmål er: hvordan??

Jeg vil foreslå dig at bruge http://pinterest.com/, hvis du ikke kender det på forhånd, så giver Pinterest dig muligheden for at uploade og dele billeder samt billedeserier. På den måde kan du uploade nogle af dine produktbilleder og skrive din kontakt information. 

http://instagram.com/ er også en mulighed.

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:36

Hej Tanja,

Da mine tvillinger var små solgte jeg børnetøj (deres eget aflagte) på trendsales.dk og fik skabt mig en navn og et godt ry.

Jeg har altid haft idéer til børnetøj og tilbehør og har et par gange haft kontakt med nogle om samarbejde om at få produceret noget til salg. Jeg kan selv sy mens er mest til at designe og til salget - altså kontakten udad til. Begge gange blev de andre gravide med komplikationer så projekterne blev ikke til noget desværre.

Jeg er selv ret aktiv i de sociale medier og er ved at bygge en WordPress blog op netop for at markedsføre mine posts om mad, træning og aktivt liv om børn.

Jeg vil også anbefale dig at mærke efter om du vil sy som er din passion (for så har du ikke meget tid til markedsføring og salg hvis der kommer godt gang i salget) eller du tænker større, for så må du alliere dig med en der kan det/ har tid til det du ikke har/kan. Hvis du vil fortsætte med at være den der syer hele kollektionen (forstil der det bliver en succes med tiden så får du travlt!) bliver salget nok ikke så stort men du får lavet det du elsker at lave..... :-)

Jeg har p.t. ingen vare til salg. Jeg har gratis postet viden og inspiration i et halvt år og vil bruge det som fundament til at nå min læser og fremtidig kunde til salg af foredrag, e-bøger og andre produkter.

Skriv evt. til mig hvis du vil vide mere....eller jeg skal skal ta mig af din online markedsføring og salg ;-)

SMIL Helle

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)