Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For høj husleje? Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg har en mindre butik, og ved jeg betaler for meget i husleje i forhold til mine nærliggende konkurrenter..

Der står i min husleje kontrakt at min husleje kan kan reguleres til markedsleje paragraf 10 i en eller anden lov?

Mit spørgsmål er så..

Skal jeg kontakte en advokat, da min udlejer ikke umiddelbart gider at sænke den?

Eller hvordan griber jeg det an?

Og hvis det viser sig at jeg har betalt for meget, får jeg muligvis penge tilbage for de måneder jeg har betalt for meget?

God dag

:)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:25

Stefan:
Og hvis det viser sig at jeg har betalt for meget, får jeg muligvis penge tilbage for de måneder jeg har betalt for meget?

Nej. Du har ikke betalt for meget, du har betalt hvad i har aftalt, går jeg ud fra?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:31

Jesper:

Stefan:

Nej. Du har ikke betalt for meget, du har betalt hvad i har aftalt, går jeg ud fra?

Gælder de samme regler ikke for erhvervsdrivende som private, når det kommer til husleje? Selvom man har aftalt et beløb, så kan man stadig godt klage over sin husleje og måske få den sænket.

Det er i hvert fald hvad mange private lejere gør, da det nærmest intet koster at indsende en klage.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 14:46

Enig! Jeg betaler det vi har aftalt! MEN det er højere end mine konkurrenter..

Kan han godt være ligeglad? (Udlejer)

Hvad betyder det med at jeg kan få den reguleret til markedsleje? Tager man et gennemsnit af det område jeg ligger i?

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:50

Stefan:
Kan han godt være ligeglad? (Udlejer)

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=134801#K3

§ 9. Fastsættelse af lejens størrelse ved lejeaftalens indgåelse og lejens regulering i lejeperioden sker efter parternes aftale.

Stk. 2. Er lejens størrelse ikke aftalt, anses den for at udgøre det beløb, der svarer til markedslejen for det pågældende lejeforhold, jf. § 13, stk. 1, 2. og 3. pkt.

§ 13. Hver part i lejeforholdet kan i lejeperioden forlange lejen reguleret til markedslejen, hvis den gældende leje er væsentligt lavere eller væsentligt højere end markedslejen.

Stk. 2. Kravet om regulering af lejen kan dog tidligst få virkning 4 år

Uden at kende jura delen vil jeg gætte på du intet kan gøre hvis du har skrevet under og der ikke er fået 4 år.

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 14:54

Må tage fat i en advokat og lige høre :)

Tak for det!

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 16:44

Hej Stefan

Det handler i høj grad om hvordan din lejekontrakt er udarbejdet. I henhold til den "nye" erhvervslejelov kan lejen reguleres efter en periode - hvis sammenlignelige lejemål er billigere. Denne regulering kan dog først ske efter en vis tid.

Hvis du som en del af lejekontrakten har accepteret at ovennævnte ikke er gældende, så har du et problem. Så kan du kun holde pinen ud indtil du kan opsige - og fraflytte lejemålet. Men igen, det handler om lejekontrakten.

Mvh. Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)