Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskytter jeg bedst muligt min amerikanske Affiliate-side imod at blive scrapet?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jer begge.

Jeg har svært ved at se at du kan blokere scraping.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 19:39

Volt & Volume:
Jeg har svært ved at se hvordan du vil gøre det.

fidusen er at du laver et link der er gemt feks ved at lave linket feks hvidt på hvid bagrund sådan et link vil ingen menesker trykke på men en crawler hopper selvfølgelig på linket....så sætter du det det op så alle der besøger denne side får banned deres ip ... selvfølgelig skal du sætte din robot.txt til at siden ikke skal besøges af google bots ....det er sådan jeg har forstået det og jo jeg vil tro det virker  

overstående er selvfølgelig meget forenklet forklaret

det skulle desuden sættes op så man er rimelig sikker på at linket er det første den hopper på

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:42

Volt & Volume:

Da jeg for alt i verden ikke vil risikere duplicate content, vil jeg gerne beskytte min amerikanske Affiliate-side imod at blive scrapet uanset, om der sidder en og vil scrape siden i Rusland, Danmark eller USA.

Hvad er den mest effektive løsning på denne problemstilling?

Du kan mig bekendt ikke forhindre scraping og samtidig gøre indholdet tilgængeligt for søgemaskiner. Men her er et rigtigt godt link, som for det første gennemgår best practice-proceduren for at forsøge at bekæmpe scraping og som desuden giver det "slå koldt vand i blodet"-perspektiv på scraping, at det sandsynligvis ikke er værd at spilde så meget energi på at ærgres over: How to Deal with Content Thieves, Scrapers and Online Plagiarism

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 19:44

når jeg får tid skal jeg gerne melde tilbage på om det virker 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:07

jonas33, spændende info om spider traps; det har jeg ikke hørt om før. Jeg har prøvet at google for at finde ud af, hvordan Google forholder sig til spider traps uden held. Er der nogen, der har nogle gode (og aktuelle) links om spider traps og søgemaskiner?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:49

B. Hvarregaard:

Jer begge.

Jeg har svært ved at se at du kan blokere scraping.

Det skriver jeg heller ikke, at jeg kan. Men jeg spørger, om jeg kan. Og der lader til at være visse muligheder. Som eksempelvis blokering af visse lande - ifølge min programmør!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:07

Jeg tror der er nogle alarmer der trigger hos google hvis de finder et usynligt link (hvid tekst på hvid baggrund) - det ligner snyd.

Det forhindrer stadig ikke mig i at crawle sitet, det betyder bare at det link stopper mig, måske er det det sidste, måske går jeg kun 10 niveauer ned...

I stedet for at fokusere på at undgå det og bruge kræfter på det, hvorfor så ikke se om du kan udnytte det? Lav evt affiliate links i dine feeds og artikler, lav backlinks i dine feeds og artikler. Det betyder at når de kommer ud på en anden side, så linker det hele til dig.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 08:13

B. Hvarregaard:

Andre laver crawlers som ligner en almindelig bruger eller google. Intet problem, har selv lavet dem mange gange.

Med hvilket formål har du det?

/John

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alt muligt, alt fra at finde broken links og DC til at scrape billeder, indhold, produkter, statistik osv.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:21

Tak til alle for deres indlæg. Tråden har været til stor nytte for min programmør og jeg, og den vil sikkert også være det for andre, der kigger med.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)