Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Memesite - Go/No-Go som affiliate side?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder lidt med idéen om, at oprette et rimeligt simpelt memesite eller lignende, da det virker til at være så populært (hele min klasse benytter dem i hvert fald hehe). Men jeg tænker lidt: Hvad er odds for at tjene noget som helst på det?

Umiddelbart tænker jeg, at det bare er et forholdsvist simpelt wordpress-design, hvor man laver "indlæg", men kan nogle spotte hvilket design fx 9gag.com kunne bruge? (Jeg har set en wp-memesite med et layout ala' deres nemlig? Hvis nogle kunne udpege et ala' deres, ville jeg forholdsvist nemt selv kunne sætte en side op, lave lidt basic onpage SEO, bygge nogle links, skaffe trafik und so weiter.

Men hvad jeg mangler er som sagt:

-Layoutet

-Evt. gode social-media-plugins til at like/share, således at billederne kommer med i delingen og der popper en "like-box" op, når man besøger siden, som er koblet på hjemmesidens facebookside.

-En dude der kan/vil lave memes til gengæld for en stor portion af overskuddet. (Er det dig? Så send mig en mail!)

-Et godt råd til, hvilket affilate program man kunne benytte med størst gevinst (målgruppe vil være unge på 13-18 år skyder jeg på)

På forhånd tak for hjælpen, håber på at kunne komme i gang og samtidigt give gode råd videre!

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:39

Hej Simon

Jeg vil nødigt ødelægge dine drømme om dette, men hvad er dit incitament for at folk skal bruge dit site i forhold til f.eks. 9gag og millioner af andre sider som denne?

Der findes et Wordpress theme som ligner fuldstændig 9gag's, men i mine øjne er det ikke nogen god ide at benytte dette theme - find hellere dit eget eller se eventuelt dette Me Gusta! theme fra themeforest.net

Jeg har selv lavet www.roflman.com , hvor jeg selv har fabrikeret alle memes, men det er altså krævende arbejde... Og så skal du hele tiden tænke på, at du ikke bare kan tage billederne og bruge som du har lyst til... Det er også derfor jeg droppede ideen inden jeg overhovedet kom igang. Jeg ved ikke hvordan 9gag gør, men de må have forholdsvis store udfordringer i forhold til rettigheder på alle de billeder der bliver delt på deres netværk, eller også har de rent faktisk rettighederne?

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:13

Hvis jeg var dig ville jeg hellere fokusere på den næste store ting. 

Lige i øjeblikket er Vines blevet ret populærer også kendt som 7 sekunders videoer. Måske man kunne lave en side med dem?

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:20

Hey! eller hvad med en GIF site hvor måden man søger på er via humør. 

Så de er kategoriseret i , Glad , sur , lykkelig, rasende, no, yes og et stort søgefelt til resten.

Jeg bruger tit GIFs til at poste på facebook i hvert fald :-) 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 14:27

Andersdn:

Hvis jeg var dig ville jeg hellere fokusere på den næste store ting. 

Lige i øjeblikket er Vines blevet ret populærer også kendt som 7 sekunders videoer. Måske man kunne lave en side med dem?

Jaaa, for via wordpress plugin er det vel egentligt lovligt nok at "dele" youtubevideoer på sit website ikke? :) Agreed?

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:54

Simon Hansen:
Jaaa, for via wordpress plugin er det vel egentligt lovligt nok at "dele" youtubevideoer på sit website ikke? :) Agreed?

Har vist aldrig hørt at det er ulovligt at dele YouTube videoer på andre sider. Der er jo en grund til, at YouTube giver embed kode og andet til alle videoer. De elsker når deres skidt bliver delt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 14:59

Jonas:

Simon Hansen:

Har vist aldrig hørt at det er ulovligt at dele YouTube videoer på andre sider. Der er jo en grund til, at YouTube giver embed kode og andet til alle videoer. De elsker når deres skidt bliver delt.

Så tror jeg næsten bare at jeg går igang... Nogle bevingede ord eller idéer jeg burde overveje? :) 

Til alle: Ville DU personligt overveje at benytte et sådant site, i stedet for fx 9gag i et par minutter hver anden dag f.eks? :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:45

I forhold til den indtægtsgivende del, tror jeg adsense ville være det bedste til dette site...

I forhold til markedsføring af sitet tror jeg du skal fokusere på det virale. De sjove memes passer godt til facebook :-)

- Alexander Larsen

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 16:03

Alexander Larsen:

I forhold til den indtægtsgivende del, tror jeg adsense ville være det bedste til dette site...

I forhold til markedsføring af sitet tror jeg du skal fokusere på det virale. De sjove memes passer godt til facebook :-)

- Alexander Larsen

Yes, var faktisk også det jeg havde i hovedet pt, dog tænker jeg, at jeg lige så godt kan lave lidt links (også for virale besøg), lidt onpage-seo (meta descriptions, kort "indholdsfortegnelse" for siden osv.).

Men jeg regner i hvert fald med, at give det et skud på et dansk domæne indenfor de næste par uger! Trænger til at et nyt projekt!

-Tak for hjælpen allesammen!

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:00

Simon Hansen:
Til alle: Ville DU personligt overveje at benytte et sådant site, i stedet for fx 9gag i et par minutter hver anden dag f.eks? :)

Hvis der er en meme som lyn hurtigt får mig til at grine, vil jeg helt sikkert kigge et par sider videre for at se om der er flere som giver et fantastisk grin. Og det er den der "bare lige én mere" tankegang du skal ramme. Lidt a la YouTube, "jeg skal kun se den her, og så ikke mere!" og før man ved af det, har man set 30 klip.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)