Jeg sidder lidt med idéen om, at oprette et rimeligt simpelt memesite eller lignende, da det virker til at være så populært (hele min klasse benytter dem i hvert fald hehe). Men jeg tænker lidt: Hvad er odds for at tjene noget som helst på det? Umiddelbart tænker jeg, at det bare er et forholdsvist simpelt wordpress-design, hvor man laver "indlæg", men kan nogle spotte hvilket design fx 9gag.com kunne bruge? (Jeg har set en wp-memesite med et layout ala' deres nemlig? Hvis nogle kunne udpege et ala' deres, ville jeg forholdsvist nemt selv kunne sætte en side op, lave lidt basic onpage SEO, bygge nogle links, skaffe trafik und so weiter. Men hvad jeg mangler er som sagt: -Layoutet -Evt. gode social-media-plugins til at like/share, således at billederne kommer med i delingen og der popper en "like-box" op, når man besøger siden, som er koblet på hjemmesidens facebookside. -En dude der kan/vil lave memes til gengæld for en stor portion af overskuddet. (Er det dig? Så send mig en mail!) -Et godt råd til, hvilket affilate program man kunne benytte med størst gevinst (målgruppe vil være unge på 13-18 år skyder jeg på) På forhånd tak for hjælpen, håber på at kunne komme i gang og samtidigt give gode råd videre! |
Hej Simon
Jeg vil nødigt ødelægge dine drømme om dette, men hvad er dit incitament for at folk skal bruge dit site i forhold til f.eks. 9gag og millioner af andre sider som denne?
Der findes et Wordpress theme som ligner fuldstændig 9gag's, men i mine øjne er det ikke nogen god ide at benytte dette theme - find hellere dit eget eller se eventuelt dette Me Gusta! theme fra themeforest.net
Jeg har selv lavet www.roflman.com , hvor jeg selv har fabrikeret alle memes, men det er altså krævende arbejde... Og så skal du hele tiden tænke på, at du ikke bare kan tage billederne og bruge som du har lyst til... Det er også derfor jeg droppede ideen inden jeg overhovedet kom igang. Jeg ved ikke hvordan 9gag gør, men de må have forholdsvis store udfordringer i forhold til rettigheder på alle de billeder der bliver delt på deres netværk, eller også har de rent faktisk rettighederne?