Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som selvstændig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil starte med at sige tak for et godt forum. Jeg har først lige for et par dage siden oprettet mig som bruger herinde, men har haft kigget på en del siden, og læst folks erfaringer og ideer..!

Jeg overvejer selv at starte som selvstændig, jeg overvejer at starte en mindre IT-Virksomhed. Men i første omgang havde jeg tænkt mig at det kun skulle være i det små, forstået på den måde, at jeg har et arbejde pt, og det skal selvfølgelig stadigvæk passes. Men hvordan kommer jeg overhovedet igang, og hvad er nødvendigt. Det er jo primært min egen timeløn som kommer til at koste pengene for kunderne, så det vil jo heller ikke være dyrt for mig at starte.

Men vil det i første omgang være en ide for mig bare at skrive en regning til kunden og så jeg selv opgiver det som B-skat, eller skal jeg få mig et firma navn og få et CVR-nummer og hvad der ellers skal til??? Og hvad koster det hvis det overhovedet koster noget. Jeg er lidt på bar bund med hensyn til at starte som selvstændig, men tanken har altid virket tiltalende for mig, og derfor er det virkelig noget jeg brænder efter.

På forhånd tak..!

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 15:24

Hejsa og velkommen til Amino :-)

Det er da dejligt du har mod på iværksætter livet, i første omgang er det jo 100% nødvendigt at du finder ud af hvad det er du vil sælge af produkter eller ydelser i dit firma, så kigge hvad du har af konkurrenter, besøg deres hjemmesider, adskiller du dig fra de andre så du måske er mere niche præget, hvis det kun drejer sig om at være billigere end konkurrenter, vil det nok blive svært for dig at komme til at leve af det på sigt.

Mhs til start, så prøv og besøg http://www.virk.dk/VirkPortal/site/Vaerktoej.aspx som er en start side med alverdens spørgsmål og svar, værktøjer osv osv til at komme igang, også med dit eget CVR nummer osv.

Det er vigtigt som nævnt, at du finder ud af hvad det er du vil med firmaet, især da du vil gøre det ved siden af dit job i starten, du kan hurtigt komme til at arbejde forgæves hvis ikke du har en plan.

Held og lykke med det - tro på det og gå igang! :-)

Hilsen, Claus Ovesen
Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:00

Ja det er en god side kan jeg godt se..! Jeg har siddet og læst lidt på den og den virker rigtigt god, jeg skal have studeret den lidt mere. Men jeg har et spørsgmål som jeg umiddelbart ikke kan finde direkte svar på. Der står en masse derinde omkring skat betragter en som selvstændig eller lønmodtager. Og der er skattemæssige fordele ved at blive betragtet som selvstændig selvfølgelig og dermed også blive moms-registeres. Med koster det noget at blive moms-registeret og få en CVR-nummer..??

Hvordan vil Skat kigge på det, når jeg har min normale løn fra mit arbejde ved siden af? er det 2 forskellige regnskab eller hvordan? Eller bliver min løn lagt sammen med det overskud, hvis det er en overskud i virksomheden?

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 22:51

zies:

Og der er skattemæssige fordele ved at blive betragtet som selvstændig selvfølgelig og dermed også blive moms-registeres. Med koster det noget at blive moms-registeret og få en CVR-nummer..??

Det kostede mig 650 at få en netbankaftale til den erhvervskonto det kræver. Det var i Danske Bank... Er der nogle der lige kan tilføje her i tråden hvilke banker (om nogen) der opretter en uden gebyrer?

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 10:05

Jeg skifte til Danske bank (både privat og firmamæssigt), og sagde at hvis jeg ikke fik en konto uden gebyrer til min firmakonto, så blev den ikke flyttet.

Det kunne godt lade sig gøre, så det er med at være lidt fræk.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:58

Hej zies eller hva`du nu hedder.

Jeg fik en kanon vejledning fra "Skat"  i Århus.

Kør din forretning sammen med personlig indkomst - sammen med din lønindkomst. Dette kan gøres ved firma indkomst under 50.000 kr. om året i din opstart.(tjek lige tallet op hos "Skat").

Der kræves dokumentasion om firmaet - (og dato start) :

f.eks.hjemmeside, bankkonto,pjecer og reklame, konkrete aktiviteter i firmaet o.lign.

god fornøjelse

Torben Milberg

Novigrad Tours

www.novigrad.dk

mail torben@novigrad.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:38

Det må du egentlig godt uddybe da det umiddelbart lyder som noget vrøvl og sammenblanding af en masse forskellige ting.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)