Vil starte med at sige tak for et godt forum. Jeg har først lige for et par dage siden oprettet mig som bruger herinde, men har haft kigget på en del siden, og læst folks erfaringer og ideer..! Jeg overvejer selv at starte som selvstændig, jeg overvejer at starte en mindre IT-Virksomhed. Men i første omgang havde jeg tænkt mig at det kun skulle være i det små, forstået på den måde, at jeg har et arbejde pt, og det skal selvfølgelig stadigvæk passes. Men hvordan kommer jeg overhovedet igang, og hvad er nødvendigt. Det er jo primært min egen timeløn som kommer til at koste pengene for kunderne, så det vil jo heller ikke være dyrt for mig at starte. Men vil det i første omgang være en ide for mig bare at skrive en regning til kunden og så jeg selv opgiver det som B-skat, eller skal jeg få mig et firma navn og få et CVR-nummer og hvad der ellers skal til??? Og hvad koster det hvis det overhovedet koster noget. Jeg er lidt på bar bund med hensyn til at starte som selvstændig, men tanken har altid virket tiltalende for mig, og derfor er det virkelig noget jeg brænder efter. På forhånd tak..! |
Hejsa og velkommen til Amino :-)
Det er da dejligt du har mod på iværksætter livet, i første omgang er det jo 100% nødvendigt at du finder ud af hvad det er du vil sælge af produkter eller ydelser i dit firma, så kigge hvad du har af konkurrenter, besøg deres hjemmesider, adskiller du dig fra de andre så du måske er mere niche præget, hvis det kun drejer sig om at være billigere end konkurrenter, vil det nok blive svært for dig at komme til at leve af det på sigt.
Mhs til start, så prøv og besøg http://www.virk.dk/VirkPortal/site/Vaerktoej.aspx som er en start side med alverdens spørgsmål og svar, værktøjer osv osv til at komme igang, også med dit eget CVR nummer osv.
Det er vigtigt som nævnt, at du finder ud af hvad det er du vil med firmaet, især da du vil gøre det ved siden af dit job i starten, du kan hurtigt komme til at arbejde forgæves hvis ikke du har en plan.
Held og lykke med det - tro på det og gå igang! :-)