Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NETS Kortbetaling, kræver en sikkerhed på DKK 25.000, i form af pant i en spærret konto

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

 - Min kammerat og jeg er igang med at starte vores egen virksomhed, og vi er kommet ind i en blindvej med Nets. De kræver nemlig 25.000 kr. i form af pant i en spærret konto. Vi har forhørt os omkring, folk i vores omgangskreds, der selv i sin tid har startet egen virksomhed, og de har aldrig hørt om dette. Desuden har vi allieret os med en stats. aut. revisor der også mener dette krav er helt henne i vejret.
Vi har endvidere alt det på plads som de forinden dette krav krævede, dvs. en hjemmeside med priser i danske kroner inkl. moms, leveringstid og vores virksomheds adresse osv. Andre her der som nystartede havde det samme problem med Nets?


MVH

Kanggo 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kravene er nok blevet skærpet en del de senere år, så flere møder dette krav.

Desuden afhænger det af hvilke varer i sælger/risiko.

Kan de ikke "nøjes" med en Bankgaranti ?

Det koster ikke de store summer at få stillet en sådan.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan går det desværre når et firma mere eller mindre har monopol på tingene, dybt forkasteligt efter min mening, men typisk NETS

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En af vores kunder mødte det for mange år siden, men hun ville sælge smykker, så det afhænger i høj grad af branchen. Hvad er det for produkter I sælger? Er det produkter hvor der forekomme meget svindel? Et eksempel kan være iPhones.

Har I talt med Nets om hvad deres grunde er? Måske kan I tilpasse forretningsgang, betingelser eller koncept så det bliver mere spiseligt for dem.

Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. 
 - Det må være ude fra branchen vi skal i, at de har måtte stille sådan et krav så. Vi skal også sælge smykker. Dog har vi tænkt os at ringe ind til dem mandag for at forhøre os om en lettelse på kravet. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kanggo,

Da jeg var noget yngre og startede min første webshop krævede de 50.000 kr. I sikkerhed ved os. Det kom vi meget let udenom ved at tage et smut i banken og talte med vores bankrådgiver. Han lavede hurtigt en bankgaranti på beløbet som vi indsendte og så var det løst.
Dengang for ca 8-9 år siden kostede det os 800,- kr. i året. Pengene var rigtigt godt givet ud, da vi kunne komme hurtigt i gang. Jeg mener at de efter to år uden problemet ophævede de kravet.
Prøv evt den løsning og kom videre i teksten. Det er ikke det værd at spilde god energi på at slås med monopolet Nets. Den energi kan du hurtigt bruge på at tjene de håndøre hjem via din webshop :)

Held og lykke med shoppen :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg for nogen år siden skulle have en betalingsaftale til SpeedGaming krævede de også 25000 i bankgaranti. Heldigvis var banken samarbejdsvillig. 

Det er bestemt ikke unormalt, at de beder om den slags garantier. Pga. frygten for kreditkort-snyd, kræver de de her store garantier, fordi de vil være sikre på at få deres penge ind, såfremt der bliver lavet en masse chargeback på dine betalinger senere hen.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan i ikke bare stille en bankgaranti?

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke usædvanligt, at NETS forlanger dette, og 25.000 er i den billige ende. Der er ikke andet at gøre, end at få oprettet en spærret konto i jeres bank, og smidt pengene ind derpå.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:
Der er ikke andet at gøre, end at få oprettet en spærret konto i jeres bank, og smidt pengene ind derpå.

Et alternativ: Drop PBS/Nets ligesom jeg, og få jeres indløsningsaftale ved enten Euroline (SWED-bank sverige) eller Handelsbanken. Der kan man få aftaler til alle int. kort. Det eneste man er nødt til at have hos PBS/Nets er dankortaftale. 

Da jeg var i SpeedGaming havde vi dankort hos PBS/Nets, men alt andet hos Euroline. Jeg kan kun anbefale andre at forsøge sig hos Euroline eller Handelsbanken, som også kan tilbyde indløsningsaftaler. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)