Jeg tror ikke ret mange nystartede virksomheder får flyttet nets krav om garanti over på banken som bankgaranti uden at kunne stille sikkerhed for det personligt. Det er klart, at kan man det, er bankgaranti en god løsning, men ellers tror jeg ikke den er fremkommelig desværre
Jeg er ikke skarp i betaingsløsninger men der er vel lidt alternativer i paypal, ewire osv som man må se på, hvis de 25.000 ikke virker til at skaffe - eller få bankgaranti på
Vi blev mødt med samme krav fra nets.. Vi sælger produkter til negle verdenen :-) så det har intet med branchen at gøre :-) vi sagde pænt nej tak til nets og lavede en aftale med Swedbank som var meget flinke.. Vi har desuden lavet en aftale med ibill og KLARNA (på vores svenske side) så vi er godt dækket ind nu :-) UDEN netes :-) 2/3 af vores kunder betaler med visa Electron elller MC resten er ret blandet (ikke så mange visa kort som man kunne forvente )
Jeg tror ikke ret mange nystartede virksomheder får flyttet nets krav om garanti over på banken som bankgaranti uden at kunne stille sikkerhed for det personligt. Det er klart, at kan man det, er bankgaranti en god løsning, men ellers tror jeg ikke den er fremkommelig desværre
Som (relativt) nystartet virksomhed blev SpeedGaming mødt med selvsamme krav om bankgaranti. Omvendt er jeg enig -- hvis man ikke som person er klar til at kautionere for det lave beløb á 25.000 (eller hvor meget det nu engang måtte være), så skal man slet ikke starte virksomhed. Hvis ikke man tør satse hele butikken på sin egen iværksætteridé, så tror man ikke nok på sin det. Hvorfor skulle andre (læs: banken eller Nets?) så gøre det?
Men som flere andre skriver: Kontakt SWED-bank (Euroline). De er lidt mere "medgørlige" end PBS/Nets iflg. min erfaring.