Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af håndscanner til lageroptælling

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal lave en lagerstatus i en butik med tusindvis af ensartede varer (CD'er), som alle har stregkoder. De få der ikke allerede var det påtrykt, forsyner vi selv med en label). Ved salg scannes varen ind i kasseterminalsystemet, hvor varerne ligger i en database. Jeg ved ikke om der er indbygget noget der er beregnet til netop lagerafstemning. Jeg tror det ikke og det er i givet fald sikkert lige så upålideligt som resten af systemet.

Jeg er ubegribeligt dum til hardware, men ræsonnerer følgende: Når man bipper en vare med en (trådløs?) håndscanner, sender den jo data - som regel til en database, hvor den så slår matchet op og måske endda tælle lagerbeholdningen op eller ned med 1 stk.

Da terminalsoftwaren sikkert ikke kan bruges forestiller jeg mig at udlæse varedatabasen og importere den på en PC/Mac, eller måske endnu mere simpelt: i Excel. Jeg forlanger ikke noget meget eksotisk, der både kan bore huller i væggene og ta' Sverige. Jeg ville såmænd være tilfreds, hvis der i regnearket/databasen - ud over stregkoden, som man bipper på - er et felt med varenummer og et med titel og at scanneren bare markerer den matchende post på een eller anden måde, så skal jeg nok selv ordne resten i Excel.

Hvordan griber jeg det an?

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 11:26

Hej

Kan du indstille scannere til at fungere som tastatur?

Er det tilfældet er der muligheder i Excel + lidt programmering i VBA.

M.v.h.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33

Peter Braagaard:
Kan du indstille scannere til at fungere som tastatur?
Puha, godt spørgsmål ... hvis du mener scanneren - altså den vi har. Jeg sidder flere hundrede kilometer væk, men det undersøger jeg i morgen.

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Fra  Supertekst Skrevet kl. 14:21

Ja - jeg mente scanneren. Hvor mange varenr. har i?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

Puha, det ved jeg ikke, men adskillige tusinde. Husk, vi er Europas største specialbutik for klassisk musik. At dømme efter en ældre csv-fil jeg fik for nogen tid siden, vil jeg anslå, at der er mellem 30.000 og 40.000 CD'er i butikken.

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:20

Hej

Hvis du bruger e-conomic har vi en håndscannerapp som kan klre status bla. ved udlægning af varenumre til optælling enten det er rendum eller hele kartoteket.

Send en mail salg@itnvision.dk eller ring 7025 7600

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

php@scan-soft.com:
Hvis du bruger e-conomic
Det gør vi ... efter sommerferien Yes

Jeg gemmer dit indlæg for det tilfælde, at det ikke lykkes at få udført optællingen forinden.

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Fra  Supertekst Skrevet kl. 18:13

Har du fundet ud af noget nyt vedr. jeres scanner?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31

Desværre nej. Butikschefen havde en fridag i dag og resten havde en mandag der var hektisk ud over det almindelige, men jeg vender tilbage i morgen (tirsdag).

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:34
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)