Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En idé, men hvor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er en dreng på næsten 18. år, interessere mig meget for programmering da jeg syntes det er spændende, men er ikke skide god til det. Jeg bruger bare generelt meget tid foran computeren

Jeg syntes selv jeg har en rigtig god idé, og tror selv der ville kunne tjenes en hel masse penge på idéen. Men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg skal søge hen eller hvor jeg skal starte. Det er her jeg søger jeres hjælp. Problemet er at jeg ikke selv har de såkaldte "skills"/viden til at skabe min idé og har ikke erfaringen til at skabe et firma eller pengene, da jeg studere for tiden. Så spørgsmålet er,  hvad gør jeg med min idé? 

Jeg er vildt interesseret og jeg tænker ret meget på idéen for tiden, da jeg tror det ville være et spændende, sjovt og et lærerigt projekt.

På forhånd tak!

Tilmeldt 1. May 13
Indlæg ialt: 11
Fra  JDA Aloe vera Skrevet kl. 03:51

Du kunne jo tage kontakt til evt programører eller andre med kunnen inden for det område du har brug for hjælp til. har fx en kammerat der gør i at eje en mindre del af flere forskellige virksomheder og så administrere deres IT bygger sider, programer (kodning osv.) vedligeholdes. der flere muligheder for at finde folk. 

mød nogle mennesker og snak med nogle folk :) 

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:24

Hej Hemsen

Så er du i en lidt svær posisjon. Man kommer ofte på gode ideer,vi har dem alle sammen,men der betyder nødvendigvis ikke at de bliver noget af.

Du sier selv at du ikke har de nødvendige skills eller viden til at skabe din ide. Det er ikke noget merkeligt når du kun er 18 år. Men da er det også svært at etablere om det virkelig er en god ide. man må nødvendigvis ha de riktige skills og viden for at se om det er en god ide når den så faktisk skal virkelig gøres. Det er mange pladser man kan falle på vejen til virkeligheds gørelse. Men du siger selv at dette kan være et spendende , sjovt og lærerigt projekt. Mit forslag til deg er derfor at det sikkert i din kommune finnes rådgivere for iverksettere du kan snakke med. Der findes masser gratis info og råd her på Amino og det findes kanskje et iverksetter nettverk i nærheden af deg. Det viktigste at forstå er at et tager tid. Specielt med nye iverksettere og unge sådanne. Men det skal jo ikke hindre deg. Man må begynde en plats. Så begynd gjerne med at skaffe deg basis information fra kommunen om hvad der formelt skal være på plass. Og få på plass de ting du lett kan gjøre selv i starten. Hvilke kurser du kan ta som er viktig.
f.eks et basiskurs i regnskabsføring så du ikke tramper i det og gør fundamentale feil i begyndelsen.

Det som er viktig at få med deg er at om ikke din ide virker så bliver det noget av deg ved at prøve. Du har mer kunnskab. mere erfaring og flere kontakter som er gode at ta med i arbejdsliv og erhvervsliv. Så det er bare at begynde med at sette den ene foden foran den andre og lykke til.

Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:35

Mange gang tak for hjælpen anders larsen og pipfuglen, det giver en rigtig god vinkel og nogle god muligheder for hvor jeg skal begynde! Jeg er rigtig glad for svarene.

Jeg tror bare at jeg bliver nød til at vente og se om hvilken muligheder jeg har for at lære f.eks. programmering sprog. Da jeg ved det er en af tingene der skal til og ikke mindst pengene.

Men mange tak for det!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)