Jeg har planer om at lave en webshop der køber og sælger gavekort. Det går ud på at en person sælger deres gavekort med et lille tab, mens en køber køber gavekortet for mindre end det er værd. Virksomhedens fortjeneste ligger så i differencen mellem købs- og salgspris. Markedet ville for sælgerne, være dem der har fået et gavekort de ikke kunne bruge, og derfor gerne vil sælge det med et lille tab. For køberne er det stortset alle der er interesserede i at spare penge, og samtidig er villige til at gå en lille omvej. F.eks. hvis en køber på forhånd ved at hun skal købe en CD i Fona, ville hun kunne spare penge ved at købe et gavekort fra os først, da det vil være muligt at købe gavekortene for en lavere pris end de er værd. Konceptet er allerede brugt i andre lande, f.eks. på siden http://www.cardpool.com/. Jeg vil gerne bringe dette til Danmark. Jeg er dog lidt i tvivl om der vil være problemer med lovgivningen mht. handel med gavekort, og om der overhovedet er et marked for det her i landet. En anden ting er hvordan man sikrer at folk ikke snyder med brugte gavekort, og hvordan man billigst/nemmest fragter gavekortene frem og tilbage. Jeg vil meget gerne høre hvad I synes om ideen og om I har nogle indskud til hvad jeg først skal gøre. Jeg har ikke prøvet at starte virksomhed før, så feedback fra folk med erfaring vil være guld værd for mig. |
Bump.