Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skubbe indtægt/skat til næste år

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget en freelance opgave der løber til årskiftet for at spare lidt sammen og regner med at tage 6 måneder uden indkomst i starten af 2014 for at starte en ny virksomhed.

Da jeg har tjent en del i 2013 kommer jeg dog til at betale rigtigt meget top skat af de penge jeg tjener på freelance opgaven og jeg spekulerer på om der er noget jeg kan gøre for at minimere det? Om jeg på en eller anden måde kan "skubbe" indtægten til starten af 2014?

Jeg er ikke startet på freelance opgaven endnu og regner med at bruge mit gamle momsnummer (som er sat i bero) til formålet. Den nye virksomhed jeg vil arbejde på i 2014 er allerede etableret som ApS hvor regnskabsåret løber til 31/12.

VH Rasmus

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Du kan vha. virksomhedsskatteordningen skubbe din beskatning, hvis du lader pengene stå i virksomheden. Så vil du blive beskattet af en del af overskuddet (i stedet for hele overskuddet) og så blive beskattet af resten, når du hæver det.

Men det er ikke altid en god idé og det kan være svært at lave selv, så du bør nok rådføre dig med en revisor eller lign.

Prøv evt. at søg på google efter "Virksomhedsskatteordningen" eller "virksomhedsordningen".

Mvh

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)