Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket forarbejde skal man lave før man starter en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeger en ung fyr der overvejer at starte min første virksomhed. Mig og en ven tænker på at starte en webshop med salg iphone tilbehør eller lignende. Men da ingen af os har prøvet dette før, står vi med en ide og ved ikke helt hvad vi skal gøre med den. Vi ved godt at vi skal lave noget forarbejde, men hvad er helt præcist nødvendigt, både under oprettelsen af virksomheden, og for at fremme salget af vores produkter?

På forhånd tak.

Venligst

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 10:18

Nu har jeg læst rigtig mange steder at der bliver "oprettet" 2-3 virksomheder som sælger iPhone tilbehør hverdag.

Jeg troede det var en myte, men nu har jeg altså set 3-4 tråde om folk der vil starte virksomhed med iphone covers mm.

Hold da op ;) 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:45

Jeg har nu startet 4 virksomheder og der er generelt 3 ting jeg vil sige er vigtigt ifm. forberedelse på opstart:

- Spar op! Penge på kontoen er vigtigt, der bliver brug for dem, og ingen penge begrænser virksomheden.
- Definer hvad der gør dig unik, hvis man er i et konkurrencepræget marked, er det vigtigt at skille sig ud.
- Vær bevidst om at ting tager tid. Det tager MEGET længere tid at skabe gode resultater end man forventer - kør ikke død i det fordi resultaterne ikke kommer øjeblikkelig.

Mvh Carsten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01

Mark:
Nu har jeg læst rigtig mange steder at der bliver "oprettet" 2-3 virksomheder som sælger iPhone tilbehør hverdag.

Jeg troede det var en myte, men nu har jeg altså set 3-4 tråde om folk der vil starte virksomhed med iphone covers mm.

Hold da op ;) 

Ja jeg synes også det marked må være mere end mættet og en søgning viser nogle ret store som er igang med masser af covers og pris ned til 10-12 kr per styk. Læg dertil besvær og risiko hvis det er kopier af noget apple man får hjem, reklamationer - og hele arbejdet med importen, og jeg udsigten til at leve af det er begrænset for de fleste  MEN - det er jo en måde at lære, dels at drive en virksomhed, få importregistreret den, importere med korrekt told tarif, sat en webshop op, lave betalingsløsning og meget mere. Den viden kan man jo så bruge - enten hvis man mod min forventning alligevel skulle kunne tjene penge på covers i dagens marked, eller på helt andre og måske mere unikke produkter

Ellers som Carsten skrev, så er svaret vel at skaffe kapital nok - indse at det måske ikke er sikkert at skat godkender store underskuds fradrag i personlig indkomst fordi man har købt en masse nødvendige ting til driften med momsfradrag - men omsætter for mindre end prisen på en macbook om året - køb "need to have" før "nice to have" og lav den slags, som det vel oftest er, sideløbende med noget skole eller anden indtægt, så det ikke lige skal forsørge familien

vh

Fra Støvring
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:24

Først og fremmest tak for alle de hurtige svar.

Vi tænkte bare at iPhone tilbehør var nemt at tage fat på. men efter at have læst jeres oplæg, og efterfølgende lavet lidt reseach kan jeg da godt se at det marked er mættet til bristepunktet. Hvad kunne man ellers tage fat på som ny iværksætter?

På forhånd tak

/Peter 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:35

Peter:
Hvad kunne man ellers tage fat på som ny iværksætter?

Man skal lave noget, som man har en passion for, og som man har en personlig interesse i. Sådan kommer man længst, og det er dét, der får en til at stå op om morgenen.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra St Julians
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:02

Har også godt lagt mærke til det, det er jo helt sygt så mange der prøver sig der. Det er vel fordi man kan få de plastik covers til ingen penge og skyde dem af med en god fortjenelse? Men mon ikke det market bliver usandsynligt svært at komme ind på? Det tror jeg :-)

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 21:29

Hej Peter

Udover passionen er det vigtigt at produktet har en vis efterspørgsel og ikke for stor konkurrence eller du kan adskille dig på en eller anden måde.

Derudover skal Du have kendskab til produkt, marked eller erfaring. Derefter bør Du tjekke for konkurrenter, priser niveau og en god forretningsplan og evt. en god partner.

Sidst men ikke mindst kan jeg virkelig ikke forstå at man kan forvente succes når man spørger andre. Dvs. at det skal være ens egen ide eller produkt som man skal starte med.

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)