Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vandmærke i en tekst?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en konkurrent kopierer en produktbeskrivelse og paster den ind i sin WYSIWYG-editor, ser han jo ikke HTML-koden. Kan man (ikke) placere en skjult tekst iblandt, som man efterfølgende kan google på for at se om der skulle være kopier derude?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:06

Hvis din konkurrent kopierer din produktbeskrivelse, kan du let finde den via en helt almindelig tekstsøgning på Google.

Hvis konkurrenten retter i din tekst efterfølgende, kan du lave en "fingeraftrykssøgning" vha. asterisk (*). Du kan f.eks. søge på "trillebør * greb" for at se om der er nogen der har kopieret og rettet en smule i din produkttekst "trillebør med røde greb".

Har konkurrenten rettet så meget i teksten, at du har meget svært ved at finde den eller slet ikke kan finde  på Google, har du vundet det halve slag. 

Du kan også bruge www.copyscape.com til at finde konkurrenter der kopierer dine produkttekster.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14

Bjarke Klüwer:
Hvis din konkurrent kopierer din produktbeskrivelse, kan du let finde den via en helt almindelig tekstsøgning på Google.
Nå ja, jow, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det. Mine tanker var et skridt længere fremme, hvor en skjult kode jo ville styrke min bevisførelse, hvis han nægter.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:28

Det er straks en anden sag, hvis du allerede har fundet synderen.

Hvis du inkluderer en skjult kommentar i din HTML kode, giver det dig, det bevis du har brug for.

HTML koden til skjulte kommentarer starter med <!-- og afsluttes med -->

Hele koden, du skal inkludere, kunne f.eks. se ud på denne måde.

<!-- Denne tekst tilhører Jens Jensen fra www.jensjensen.dk  -->

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

Bjarke Klüwer:

Hele koden, du skal inkludere, kunne f.eks. se ud på denne måde.

<!-- Denne tekst tilhører Jens Jensen fra www.jensjensen.dk  -->

Arrrgh, så simpelt er det jo. Tsk, tsk, hvorfor tænkte jeg ikke på det? Crying

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:53

Hvis synderen ved hvordan der redigeres i html kode, kan vedkommende nemt komme ud over dette problem.

Den samme problematik eksisterer med hensyn til produkt billeder, hvor tab af omsætning (grundet kopieringen)

kan være betydeligt højere, da det er væsentligt dyrere at producere professionelle produktbilleder.

Jeg vil anbefale at du hver gang du opdaterer tekst på dit site i stedet tager et billede, (før/efter opdateringen)

af browservinduet og gemmer disse filer. Disse filer er udstyret med metadata (som er ikke kan ændres) herunder

et "time stamp". Du vil hermed kunne bevise hvordan du har bragt din side (med omtalte tekst) til ekistens og 

om dette er sket før "synderen"

Jeg har haft et væld af problemer med dette igennem årene med mine sider. Folk kopirer både tekst og billede

eller der hotlinkes simpelthen bare til dine sider.

MVH

ANders

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01

Anders:
Hvis synderen ved hvordan der redigeres i html kode, kan vedkommende nemt komme ud over dette problem.
Selvfølgelig, men som jeg skrev i min toppost, så bruger mange formentlig en WYSIWYG-editor, så ved copy/paste ser de ikke f.eks. en HTML-kommentar. Men du har ret.
Anders:
Jeg vil anbefale at du hver gang du opdaterer tekst på dit site i stedet tager et billede, (før/efter opdateringen) af browservinduet og gemmer disse filer. Disse filer er udstyret med metadata (som er ikke kan ændres) herunder et "time stamp". Du vil hermed kunne bevise hvordan du har bragt din side (med omtalte tekst) til ekistens og om dette er sket før "synderen"
God idé, men hvad mener du præcist med "tage et billede"? Med en telefon eller et kamera, eller tænker du på et skærmdump? Fildatoen på et skærmdump kan jo ændres,

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)