Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drift + Holding selskabs konstruktion - nogen der selv har haft oprettet det?

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv lige været igennem samme udfordring med stiftelse af holding 31 maj 2013 og drift den 7 juni 2013.

Som tidligere revisor (for ca 10 år siden), mente jeg ikke, at jeg havde behov for advokat rådgivning ifm oprettelsen. Men da jeg heller ikke har oprettet et selskab før, brugte jeg nok ca 10-12 timer på at finde ud af hvordan og hvorledes man gør det, læse om det, få styr på dokumenterne osv. Da det først var på plads tog det ca 1 time at få udfyldt blanketten på webreg og så fik jeg min bank til at bekræfte de 80.000 som kapital - først på holding (moder) og derefter på driftselskabet (datter).

Jeg har alle de nødvendige stiftelses dokumenter liggende og vil hurtigt kunne lave en 20 punkts plan som step for step gennemgår hvordan man gør.

Kontakt mig evt på jimmi.h.j.hansen@jubii.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Muse Captain Skrevet kl. 09:34

Hej Jimmi,

Tak for svaret. Det lyder super! Har sendt dig en mail.

Mvh

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Den betragtning et jeg enig i, men nu taler du om holdingselskabets forhold, og ikke datterselskabet, som du er ved at skrive vedtægterne for. Når du har stiftet Holding skal du ikke spekulere over, hvad der sker med komtanterne. Kapitalen skal nu bare være til stede i aktiver. Holding selskabet kan bruge komtanterne til mange formål herunder at stifte et selskab, og det bliver så en kontant stiftelse af datter selskabet.
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Muse Captain Skrevet kl. 12:28

Hej Andreas,

Tak for forklaringen. Det giver godt mening.

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:26

Hej Anders, 

Vi har oprettet denne konstruktion mange gange og har alle de nødvendige dokumenter liggende. Vi er dog en juridisk rådgiver og vil ikke kunne give dette gratis. Såfremt du vil overlade det til en jurist at udarbejde din selskabskonstruktion er du altid velkommen til at kontakte os. Udover gebyrudgifterne til Erhvervsstyrelsen kan vi oprette dette for dig for 1.350kr per selskab - så det bliver i dit tilfælde - 2.700kr eks. moms

I forbindelse med oprettelsen ydes desuden en times juridisk rådgivning mht. selskabsformer, selskabsskat, generel selskabsretlig rådgivning og gennemgang af stiftelsesdokument, generalforsamling, vedtægter og ejerbog.

Mvh

K.I. Consulting & Law

www.ki-cal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Til dem der som Anders er frisk på at få stiftet selskaberne uden rådgivning, men som også vil spare de 10-20 timer som det tager, hvis man gør det selv og er usikker på hvordan og hvorledes, man rent praktisk gør og skal starte helt fra bunden, har jeg dette tilbud:

Jeg har alle de nødvendige dokumenter og kan også oprette selskab for 850 kr excl moms og excl gebyret til Erhvervsstyrelsen. Du vil naturligvis også modtage en faktura som du kan trække fra i dit regnskab.

Der ydes introduktionspris til de første 3 kunder på 750 kr excl moms og excl gebyret til Erhvervsstyrelsen, mod at de første 3 kunder kort beskriver deres tilfredshed i denne tråd.

Jeg yder ikke rådgivning.

Med venlig hilsen

Jimmi Hansen Holding ApS

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Golfdirekte.dk Skrevet kl. 14:07
@Investor1971
Mig bekendt kan man ikke fratrække denne udgift til stiftelse af selskab i sit regnskab, men måske jeg tager fejl.
Mvh
Thomas
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13

Du tager fejl:

Ifølge ligningslovens § 8 J, stk. 1 kan udgifter til advokat og revisor, der er afholdt i forbindelse med etablering af en erhvervsvirksomhed eller udvidelse af en bestående erhvervsvirksomhed fradrages ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst. Udgifterne kan først fradrages i det indkomstår, hvori etableringen eller udvidelsen af erhvervsvirksomheden finder sted, jf. § 8 J, stk. 2.

Ved dom af 23. juni 2004, TfS 2004.542 fandt Højesteret, at stiftelse af et holdingselskab, hvis eneste aktivitet var at eje datterselskaber, måtte anses for etablering af en erhvervsvirksomhed omfattet af ligningslovens § 8 J. Højesteret lagde vægt på, at aktie- og anpartsselskaber i medfør af aktieselskabslovens § 1, stk. 1, og anpartsselskabslovens § 1, stk. 1, skal være erhvervsdrivende, og at det i selskabsretten er anerkendt, at kravet herom er opfyldt også for selskaber, hvis virksomhed alene består i at besidde aktier eller anparter i et eller flere datterselskaber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23

her en tråd hvor en tidligere meget aktiv revisor - svarede modsat hvad angår stiftelsesomkostninger:

http://www.amino.dk/forums/t/117768.aspx   Det synes jeg også jeg har set en del andre revisorer svare tidligere - 

what up and down hereSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Golfdirekte.dk Skrevet kl. 15:35
Jeg syntes den er lidt tricky, som Cokie skriver har jeg hørt det flere gange, men omvendt ser det jo klart ud jvf. Jimmi's post. Her er et uddrag fra Tax.dk som jeg faldt over:

Et selskabs udgifter i forbindelse med at tilvejebringe kapitalgrundlaget har karakter af ikke-fradragsberettigede anlægs- eller etableringsudgifter, se TfS 1991, 114 VLD, hvor omkostninger ved udvidelse af en banks aktiekapital - afholdt for at overholde banklovens kapitalkrav - ikke ansås for at være en fradragsberettiget driftsudgift, se nærmere LV Erhvervsdrivende afsnit E.A.2 Fradrag i bruttoindkomsten., samt SKM.2001.24.LSR, hvor udgifter i forbindelse med opkøb af aktiekapitalen i et udenlandsk selskab ikke var fradragsberettigede. Udgifterne vedrørte selskabets kapitalinteresser og kunne ikke anses at vedrøre en udvidelse af det købende selskabs erhvervsvirksomhed.

Hvad pokker er mon sandheden her?
Side 3 ud af 4 (40 indlæg)