Når jeg retter handelsbetingelser er det vigtigt at jeg kan finde frem til den præcise ordlyd af de gældende betingelser ved tidligere salg også. Jeg benytter Magento til vores webshop, og når kunden gennemfører sit køb godkender vedkommende jo vores betingelser.
Hvordan kan jeg dokumentere de betingelser der var gældende ved et køb for flere måneder siden når jeg i mellemtiden har opdateret disse?
Jeg kunne godt tænke mig at betingelserne blev gemt sammen med ordrebekræftelsen og fakturaen. De kunne evt. blive indsat i den salgs-email der genereres, så kan jeg finde denne frem hvis det skulle blive nødvendigt.
Er der nogen der der har erfarringer eller løsninger til min udfordring?
En oplagt mulighed vil være at indsætte dine handelsbetingelser i bunden af ordrebekræftelsen. Det kender jeg flere der gør. Enten som et link eller ren tekst.
Retter i så skabelonen for ordrebekræftelse til at indeholde hele teksten omkring handelsbetingelser?
Eller kan jeg indsætte en magento variabel i skabelonen, så den automatisk trækker teksten fra de handelsbetingelser jeg har skrevet under backend/salg/handelsvilkår? (Hermed undgår jeg at skulle rette flere steder hvis jeg får brug for at opdatere?
Det skulle ikke gerne være nødvendigt at rette ofte fremover, men vi udvider hele tiden vores sortiment, og nye produkter kan give nye forhold omkring reklamationer osv.