Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kende de historiske handelsbetingelser ved Magento salg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Når jeg retter handelsbetingelser er det vigtigt at jeg kan finde frem til den præcise ordlyd af de gældende betingelser ved tidligere salg også. Jeg benytter Magento til vores webshop, og når kunden gennemfører sit køb godkender vedkommende jo vores betingelser.

Hvordan kan jeg dokumentere de betingelser der var gældende ved et køb for flere måneder siden når jeg i mellemtiden har opdateret disse?

Jeg kunne godt tænke mig at betingelserne blev gemt sammen med ordrebekræftelsen og fakturaen. De kunne evt. blive indsat i den salgs-email der genereres, så kan jeg finde denne frem hvis det skulle blive nødvendigt.

Er der nogen der der har erfarringer eller løsninger til min udfordring?

Min webshop er www.boblete.dk 

Med venlig hilsen

Rasmus Aas Pedersen

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 13:11

Hej Rasmus

En oplagt mulighed vil være at indsætte dine handelsbetingelser i bunden af ordrebekræftelsen. Det kender jeg flere der gør. Enten som et link eller ren tekst.

Med venlig hilsen Mikael

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 13:16

Rasmus, Zen Traders:
Er der nogen der der har erfarringer eller løsninger til min udfordring?

Vi har vores fortrydelsesret samt reklamationsret med som tekst i bunden af ordren :-)
- Der kan du reelt smide alt den tekst ind du vil. :-) 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Skrevet kl. 13:22

Ok

Retter i så skabelonen for ordrebekræftelse til at indeholde hele teksten omkring handelsbetingelser?

Eller kan jeg indsætte en magento variabel i skabelonen, så den automatisk trækker teksten fra de handelsbetingelser jeg har skrevet under backend/salg/handelsvilkår? (Hermed undgår jeg at skulle rette flere steder hvis jeg får brug for at opdatere?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 13:24

Det lyder næsten som om du opdaterer dem dagligt :-)

Nå, men det tekniske vil jeg meget nødig svare på, det sørger www.dan-net.dk for!

Men jeg ved dog at vi bare retter skabelonen hvor gang jeg måtte ændre betingelserne (er sket 1 gang på 3 år) 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Skrevet kl. 13:25

Hej Michael

Tak for dit input.

Tekst er en fin mulighed, men et link vil ikke gemme historikken, så jeg kan ikke se hvordan ordlyden var da salgsaften blev indgået.

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Skrevet kl. 13:29

Hej GuruGuy

Ja, det lyder måske voldsomt :-)

Det skulle ikke gerne være nødvendigt at rette ofte fremover, men vi udvider hele tiden vores sortiment, og nye produkter kan give nye forhold omkring reklamationer osv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)