Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sad og kikkede på discovery og så slog det mig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er nogen tanker, jeg lige vil dele.

Har nogen tænkt på hvor stort det er i USA? Alt er større derover, men så stort?

Jeg sad og så et program om en forretning som lavede akvarier og så slog det mig, hvor stort det er.
De havde fået en ordre på 2 akvarier. Costum made og de skulle installeres på et stadion. De kørte akvarierne på blokvogne. De var så store at de ikke kunne være i en alm. lastbil.

Et andet program jeg også så er Gold Rush, som startede med 6 arbejdsløse amerikanere, som solgte alt hvad de ejede og havde, for at fuldføre deres drøm og måske også deres eneste håb. At finde guld i Alaska. Serien viser deres op og nedture. Man skal huske at deres eneste måde at redde deres økonomi på, er ved at finde guld. Det er imponerende som de arbejdede sig igennem de op og nedture.
Året efter vendte de tilbage og igen året efter. Hele tiden bliver det større og større, med flere og flere maskiner, flere og flere mænd. I dag tror jeg ikke de mennesker, lider økonomisk, da de tjener på deres guld, men også på at de nu er blevet et brand i USA.

De sagde fra starten af, de ikke gad sidde derhjemme og hæve kontanthjælp, de ville tjene deres egne penge. Fårk hvor er jeg imponeret af dem. De startede noget op, men stort set ingenting og i sæson 3, havde de bare udstyret og hev for omkring 1 mio dollars guld op af jorden.

Det må være noget kultur som gør at amerikanerne bare tænker anderledes. Faktisk er jeg imponeret over hvordan de gør tingene, rent forretningsmæssigt.

Jeg har endnu ikke mødt janteloven i Danmark, men det skyldes nok at de fleste af mine kunder, selv er iværksættere. Men måske møder jeg den en dag.

Samtidig når man tænker over det, så er det danske marked, bare meget begrænset, fordi vi er så få mennesker i landet.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om at det amerikanske marked er enormt, så når det går godt går det RIGTIG godt.

Det er meget lettere at starte virksomhed uden hæftelse i USA, til forskel fra vores aktieselskab der kræver 500.000 i aktiekapital.

USA har altid været fokuseret på iværksætter og muligheden for at skaffe penge (wallstreet). Men i sidste ende handler det om at være klar til at arbejde hårdt for en idé.

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja alt er stort, og er man dygtig, flittig eller heldig, så kan man nå uanede højder, men der er også en kæmpe skyggeside, og når først man rammer bunden så er der ikke noget eller hvertfald meget lidt sikkerhedsnet. Jeg tror personligt at den nordiske velfærdsmodel er vejen frem, selv om den også har store fejl og mangler. Når alt det så er sagt, så har vi også i DK masser af store succeser. P.S. Goldrush er super fedt, meget inspirerende, tænkte faktisk da jeg så det, at den slags ville aldrig gå i DK, alt alt for mange forhindringer, men måske på Grønland ?

Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 57
Fra  BB Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carl,

Det du beskriver har også være min oplevelse. Jeg boede i USA igennem en længere periode (og nogle år senere England og så tilbage til Danmark igen). Min oplevelse var, at amerikanerne sætter en langt større ære i altid at klare sig selv og aldrig modtage passiv forsørgelse end danskerne generelt gør.

Den amerikanske iværksætter ånd er helt fantastisk og det amerikanske begreb om succes i forretningslivet er noget ganske særligt – du har først rigtigt “made it” derover, når du har lavet noget der efter danske forhold er ganske stort.

I min branche (film) er forskellene på USA og hele resten af verden særdeles tydelige – og målet er da også at lave film derover på et tidspunkt. Vi har netop solgt en lille film til en underaktør hos Universal Studios (aktøren var tidligere er moderat stort brand), men vejen derfra er endnu stadigvæk meget lang!

Bedste hilsner
Christian

Bird & Beenfeldt leverer film- og videoproduktion i høj kvalitet. Corporate videos, reklamefilm, profilfilm m.v.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:
Har nogen tænkt på hvor stort det er i USA? Alt er større derover, men så stort?

Ja, det er sgu stort! Smile

Jeg er dybt afhængig af det drive jeg oplever i folk hver dag i USA. Troen på succes, og at man ikke helt ser andre som konkurrenter, men som nogle der måske kan være med til at trække en op. Alt er muligt, og folk siger GO FOR IT! - istedet for "skal vi nu ikke lige se om det går, og have noget at falde tilbage på"-holdning der ofte er i DK.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)