Jeg købte for noget tid siden et kostume hos karnevalshoppen i Aalborg. D. 22/5. Her i dag d. 4/6, var jeg inde for at pengene retur for det, da jeg ikke skulle bruge det alligevel. Kostumet er ubrugt og jeg har bonen.
Sagen er, at damen i butikken afviser min anmodning om at få pengene tilbage... Jeg bliver dog tilbud et åndssvagt tilgodebevis.
Mit spørgsmål er så, kan det virkelig passe at jeg ikke kan få pengene tilbage?
Ps. Jeg er ikke ude på at hænge nogen ud, jeg vil bare gerne lige høre jeres mening.
Fra den dag du har modtaget varen har du som udgangspunkt 14 dages returret, hvor du kan kræve dine penge tilbage. Der gælder særlige regler ved specialfremstillede varer, men det går jeg ikke ud fra det er :)
Fra den dag du har modtaget varen har du som udgangspunkt 14 dages returret, hvor du kan kræve dine penge tilbage. Der gælder særlige regler ved specialfremstillede varer, men det går jeg ikke ud fra det er :)
Det er ikke korrekt. 14 dages returret et kun gældende ved fjernsalg, fx salg fra webshop. Ved handel i fysiske butikker er returretten op til den enkelte butik.
Som tidliere påpeget, er det helt korrekt, at karnevalshoppen er i sin fulde ret til ikke at tage varen retur :)
Men da mange butikker 'skilter' med det, opfatter mange det som om, at de SKAL gøre det og at det er en generel ting for alle. Det er det 'desværre' kun for fjernsalg og lignende :)
At de så tilbyder dig et tilgodebevis, er vel bare god service? ;)
Mvh.
Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Lad os så sige, at de reklamere med 14 dages returret, og at der ingen steder står de ikke giver pengene retur efter karneval? Er det så muligt at få pengene igen?
Lad os så sige, at de reklamere med 14 dages returret, og at der ingen steder står de ikke giver pengene retur efter karneval? Er det så muligt at få pengene igen?
Så er det stadig op til dem, om de vil returnerer penge i form af kontanter eller tilgodebevis :)
Kan ikke lide at bruge den med "der står ikke, man ikke må, så det må man godt". Den holder kun i USA - det gjorde den hvert fald :)
Mvh.
Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.