Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret og pengene tilbage

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg købte for noget tid siden et kostume hos karnevalshoppen i Aalborg. D. 22/5. Her i dag d. 4/6, var jeg inde for at pengene retur for det, da jeg ikke skulle bruge det alligevel. Kostumet er ubrugt og jeg har bonen.

Sagen er, at damen i butikken afviser min anmodning om at få pengene tilbage... Jeg bliver dog tilbud et åndssvagt tilgodebevis. 

Mit spørgsmål er så, kan det virkelig passe at jeg ikke kan få pengene tilbage?

Ps. Jeg er ikke ude på at hænge nogen ud, jeg vil bare gerne lige høre jeres mening.

Vh Mathias

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:53

Fra den dag du har modtaget varen har du som udgangspunkt 14 dages returret, hvor du kan kræve dine penge tilbage. Der gælder særlige regler ved specialfremstillede varer, men det går jeg ikke ud fra det er :)

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas:
Fra den dag du har modtaget varen har du som udgangspunkt 14 dages returret, hvor du kan kræve dine penge tilbage. Der gælder særlige regler ved specialfremstillede varer, men det går jeg ikke ud fra det er :)

Det er ikke korrekt. 14 dages returret et kun gældende ved fjernsalg, fx salg fra webshop. Ved handel i fysiske butikker er returretten op til den enkelte butik.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Skrevet kl. 16:57

Tak for svarene. :)

Så det vil jeg sige de godt kan afvise det?  

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:58

Ja, jeg var lidt hurtig og regnede med det var købt online :) Så du har naturligvis fuldstændig ret.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Skrevet kl. 16:58

Mathias B:

Tak for svarene. :)

Så det vil jeg sige de godt kan afvise det?  

Så det vil sige de godt kan afvise det*?

Forresten, hendes undskyldning var at de ikke gav pengene tilbage efter karneval! 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:59

Hej Mathias,

Som tidliere påpeget, er det helt korrekt, at karnevalshoppen er i sin fulde ret til ikke at tage varen retur :)

Men da mange butikker 'skilter' med det, opfatter mange det som om, at de SKAL gøre det og at det er en generel ting for alle. Det er det 'desværre' kun for fjernsalg og lignende :)

At de så tilbyder dig et tilgodebevis, er vel bare god service? ;)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Skrevet kl. 17:02

Hej Lars, 

Det er gået op for mig nu... Øv.

Det har du vel ret i :-)

Lad os så sige, at de reklamere med 14 dages returret, og at der ingen steder står de ikke giver pengene retur efter karneval?
Er det så muligt at få pengene igen?

Vh Mathias 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 17:05

Mathias B:
Lad os så sige, at de reklamere med 14 dages returret, og at der ingen steder står de ikke giver pengene retur efter karneval?
Er det så muligt at få pengene igen?

Så er det stadig op til dem, om de vil returnerer penge i form af kontanter eller tilgodebevis :)

Kan ikke lide at bruge den med "der står ikke, man ikke må, så det må man godt". Den holder kun i USA - det gjorde den hvert fald :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:05

Selv om de tager retur i 14 dage, så har du ikke krav på pengene tilbage, desværre:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fortrydelse/Fortryd-butik?tc=EB8CEB92DB91476892474BF40F2EB033

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)