Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min webshop er nede - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Denne haster:

Min webshop www.outletcentrum.dk er af en eller anden underlig årsag gået ned fra den ene dag til den anden. Jeg har set på det idag, men kan simpelthen ikke finde ud af at løse det? Prøv at trykke på linket for at se den besked jeg får: Link to database cannot be established: SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'outletce_pres496'@'web19.meebox.net' (using password: YES)

For ca. en uge siden slettede jeg min gamle installation af Prestashop, og erstattede den med en ny, som har navnet outletce_pres394. Den bruger beskeden henviser til er den gamle installation.

Når jeg går inder under file manager -> public_html -> config -> settings.inc.php kan jeg se at der står:

define('_DB_NAME_', 'outletce_pres496');
define('_DB_USER_', 'outletce_pres496'); Altså den gamle bruger. Kan jeg ændre dette til den nye bruger eller hjælper det intet? Hele det her er meget underligt, da webshoppen virkede fint så sent som i går aftes. Er der nogen der kan hjælpe, for jeg er virkelig på bar bund nu???

Mvh Stefan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal rette config filen med de rigtige databaseoplysninger, så burde din hjemmeside virke igen.

Men var det ikke en idé at skrive til Meebox support, de burde kunne løse det og svare på hvad der er gået galt siden i går.

Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 21:45

Jo og det har jeg også gjort, men de synes det lyder lige så underligt som jeg selv. Nu er jeg ikke den største haj til dette, men jeg kan med sikkerhed sige at der ingen har været inde og ændre i systemet siden igår, så det er en smule bekymrende...

Jeg prøver at se om det virker :) Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

Stefan:
Jo og det har jeg også gjort, men de synes det lyder lige så underligt som jeg selv.

Hvorfor har meebox's support ikke rettet fejlen for dig????

Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 21:50

Det ser ud til at man godt kan komme ind på siden nu, men et eller andet er da gået helt galt. Al opsætningen er ændret??? Samtidig kan jeg heller ikke logge ind på presta admin længere?

Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 07:34

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg fortalte dem og din løsning som så ud til at virke rent adgangsmæssigt, men det ligner jo overhovedet ikke sig selv. Nu har jeg så fået denne besked fra support: "Det er i din config fil i din shop at outletce_pres496 fremgår. Det skal erstattes med den nye og det andet password. Det samme gælder config filer til administrationen el."

Den første del er klaret, men hvor finder jeg resten af config filerne henne i sådan en Prestashop installation. De kan ikke hjælpe mig med denne del, så er der en derude der kan være behjælpelig???

Vh 

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 07:40

Stefan:

Jo og det har jeg også gjort, men de synes det lyder lige så underligt som jeg selv. Nu er jeg ikke den største haj til dette, men jeg kan med sikkerhed sige at der ingen har været inde og ændre i systemet siden igår, så det er en smule bekymrende...

Jeg prøver at se om det virker :) Tak

Hej Stefan,

Jeg har lige kigget support ticket igennem, og jeg kan ikke se at vi hentyder at der skulle være noget mystisk ved din sag. Faktisk synes jeg at vores svar er ret konkret, da vi fortæller præcis hvad der er galt og hvordan du kan tjekke og rette det. Det viste sig vidst at dit database navn var sat forkert. Hvordan det er endt med at blive sat forkert eller hvordan det kan have ændret sig, det ved vi naturligvis ikke noget om. :-)

God dag!

Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 07:46

Og jeg er bestemt glad for jeres hurtige og sene respons :) Men som ny i dette (man skal jo starte et sted) er det svært at vide hvor og hvordan jeg skal navigere. Nu fandt jeg jo så frem til rettelsen, således at man kan komme ind på siden, men som du nok også kan se så ser min side pludselig meget underlig ud.
Jeg får så at vide at jeg skal ændre i nogle andre config filer til min presta installation, men dem er jeg også på bar bund i. Jeg har kigget file manager igennem, men jeg kan ikke finde nogle andre.

Men det mest bekymrende er jo at det sådan bare lige skete hen over natten til mandag. Søndag fungerede det jo fint, og af uforklarlige årsager gjorde den det ikke mere mandag. Jeg kunne jo have håbet på at cPremote havde lavet den ugentlige backup som jeg har fået af vide den laver??? I hvert fald er der heller ikke nogen backup at hente, desværre.

Men i skal have ros for jeres hurtige support også selvom om det er sent på aftenen.

Vh 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)