Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til mere info om at berette SKAT osv om ens regnskab.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Mobildiskotek Toxic Sound Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino eksperter,

Som medejer af et mobildiskotek havde jeg tænkt mig at cvr-register vores mobildiskotek. Det med at register, ved jeg godt hvordan det skal gøres.

Jeg ved der er krav, om at man skal dokumentere alt sit regnskab til skat. Men jeg ved ikke hvordan, jeg skal dokumentere mit regnskab?

Vi forventer ikke at tjene, over 50.000kr i dette år. Men det vil være dejligt at register nu, end på et tidspunkt næste år.

Hvis der var nogle af jer eksperter, som kunne give et eller pr  eksempler, på hvordan et årsresultat, momsregnskab osv kan opstilles, så kunne det være perfekt. 

Hvis der også er nogle, der ved hvordan man skal berette SKAT osv. om ens regnskab i års slutning, så må i også meget gerne skrive.

Håber der er en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig.

Tak på forhånd! 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:14

Hej Jimmy,

At lære dig hvad årsregnskab, momsregnskab, bogføring osv.. er, og hvordan det laves, bliver en lang affære i en tråd her på amino. Måske du skulle starte med at tilmelde dig et af SKATs møder/kurser om netop det? :)

Når du får din udvidede selvangivelse, og skal indberette overskud/underskud til SKAT, skal du blot taste overskud i rubrik 111 eller underskud i rubrik 112.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26

Først og fremmest skal du skaffe dig et økonomiprogram  

http://www.winfinans.dk/produkter/winfinans-small-business/winfinans-small-business-mini er gratis op til ret mange poster, så det kan du sikkert køre gratis- john sommer herinde fra er begejstret og plejer at hjælpe hvis man har spørgsmål

https://billysbilling.dk/ koster 89 per måned og anses af mange for enkelt i brug - Amino har dinero.dk som faktura program der er gratis og det forventes at der knyttes regnskabsprogram til formentig til noget lignende pris - begge ligger om online programmer - og dem er der masser af

summasumarum var tidl mulig at bruge uden abonnement men det virker ændret så man nu vil være tvunget til månedsbetaling

Så skal du kunne lidt regler - visse ting er der ikke momsfradrag på, andet kun for halv moms osv - og visse udgifter kan ikke fradrags - men de fleste kan - måske du skal hitte en økonomiperson der får små penge vil hjælpe lidt online i begyndelsen

Så fører du regnskab, alle indtægter minus alle udgifter = dit resultat som du opgiver til forskud og årsopgørelse

se her om REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED  og her om HVORDAN MAN BETALER SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 16. Oct 12
Fra  Mobildiskotek Toxic Sound Skrevet kl. 20:37

Lars Thomsen:

Hej Jimmy,

At lære dig hvad årsregnskab, momsregnskab, bogføring osv.. er, og hvordan det laves, bliver en lang affære i en tråd her på amino. Måske du skulle starte med at tilmelde dig et af SKATs møder/kurser om netop det? :)

Når du får din udvidede selvangivelse, og skal indberette overskud/underskud til SKAT, skal du blot taste overskud i rubrik 111 eller underskud i rubrik 112.

Mvh.

Lars Thomsen

Hej Lars.

Det med at lærer årsregnskab, momsregnskab bøgføring kender jeg godt. Jeg går nemlig selv på handelsskole. :)

Det jeg bare vil vide er, hvordan sådan nogle kunne se ud. Jeg har nogle eksempler, men det er for produktionsvirksomheder. 

Men ellers tak for hjælpen :)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 16. Oct 12
Fra  Mobildiskotek Toxic Sound Skrevet kl. 20:39

Først og fremmest skal du skaffe dig et økonomiprogram  

http://www.winfinans.dk/produkter/winfinans-small-business/winfinans-small-business-mini er gratis op til ret mange poster, så det kan du sikkert køre gratis- john sommer herinde fra er begejstret og plejer at hjælpe hvis man har spørgsmål

https://billysbilling.dk/ koster 89 per måned og anses af mange for enkelt i brug - Amino har dinero.dk som faktura program der er gratis og det forventes at der knyttes regnskabsprogram til formentig til noget lignende pris - begge ligger om online programmer - og dem er der masser af

summasumarum var tidl mulig at bruge uden abonnement men det virker ændret så man nu vil være tvunget til månedsbetaling

Så skal du kunne lidt regler - visse ting er der ikke momsfradrag på, andet kun for halv moms osv - og visse udgifter kan ikke fradrags - men de fleste kan - måske du skal hitte en økonomiperson der får små penge vil hjælpe lidt online i begyndelsen

Så fører du regnskab, alle indtægter minus alle udgifter = dit resultat som du opgiver til forskud og årsopgørelse

se her om REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED  og her om HVORDAN MAN BETALER SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED

Hej John H.

Tusind tak. Jeg vil lige tage et kig på de der økonomiprogrammer. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)