Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gmail hacket, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Her til morgen så jeg at min Gmail profil havde sendt spam emails ud til alle mine kontaktpersoner. Da jeg opdagede dette skyndte jeg mig ind og skiftede adgangskode og fandt ud af at jeg kunne installere "2 step verification". 

Nogle som har en ide om hvad der er sket? Er det min computer eller google konto som er hacket? Og er der mere jeg kan gøre?

Håber i kan hjælpe!

Ps.

Beklager hvis nogle af jer herinde har modtaget emails fra min konto.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kick Ass Attitude:

Hej,


Her til morgen så jeg at min Gmail profil havde sendt spam emails ud til alle mine kontaktpersoner. Da jeg opdagede dette skyndte jeg mig ind og skiftede adgangskode og fandt ud af at jeg kunne installere "2 step verification". 

Nogle som har en ide om hvad der er sket? Er det min computer eller google konto som er hacket? Og er der mere jeg kan gøre?

Håber i kan hjælpe!

Ps.

Beklager hvis nogle af jer herinde har modtaget emails fra min konto.

I bunden af din gmail kan du se om du faktisk er blevet hacked, fordi de har en 'last account history' knap / link i bunden, hvor du kan se om din konto er blevet tilgået fra et andet land etc. Normalt får du en mail om det fra standard hvis der har været noget.

Men tjek nede i bunden, så kan du se om du ihvertfald er blevet 'hacked' eller ej - men, nu ved jeg ikke hvad password du har haft på din email. - Men hvis det har været et der er meget nemt at gætte - så er man lidt selv uden om det.

Husk hvis du har brugt den samme kode andre steder, så ændre koden alle de steder hvor du har brugt den.

Venlig Hilsen

Lucas Rolff

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Tak.

Der står umiddelbart ikke noget mistænkeligt, da det kun er programmer som Mailbox (USA) som har haft adgang uden for Danmark. Hvad kan det så være?

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

og husk hvis du ikke allerede bruger koder der er svære at bryde så begynd på det, alt andet er for dumt, brug heller ikke den samme kode flere steder og skift din koder med jævne mellemrum 

et eks på en kode jeg tidligere har brugt 3i[Tkf]Q&@uTh[cdX1V 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af Jonas's gode eksempel på gode koder, kan jeg komme med et lille trick til at lave svære koder, som er nemme at huske.

Tænk i sætninger, og brug forbogstavet, og bland gerne tal ind i det. Eksempel:

MoPs2ips!Dvsv = Mig og Per spiste 2 is på stranden! Det var så varmt

Den er ikke lige så avanceret som Jonas's eksempel, men ideen er der... Man kan godt lave en lige så avanceret kode, med samme teknik.

Find evt. på en længere sætning for at øge sværhedsgraden... Og jeg bruger så vidt muligt altid "2-trin" login.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens:

MoPs2ips!Dvsv = Mig og Per spiste 2 is på stranden! Det var så varmt

Problemet ved den kode der, er jo så det er utrolig nemt rent kode mæssigt, at gætte sig til det :) - så det kan godt være koden ser komplex ud, men den er ikke komplex.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

de fleste browser i dag gemmer jo koder for en og ellers findes der en lang række services https://lastpass.com/ kunne være et bud 

selv sværger jeg til backup på text filer som ligger på en usb stick som kun sidder i pc når det er en nødvendighed 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Problemet ved den kode der, er jo så det er utrolig nemt rent kode mæssigt, at gætte sig til det :) - så det kan godt være koden ser komplex ud, men den er ikke komplex.

Nu kan man jo lidt selv bestemme variationen af sætningen samt antallet af komplexe tegn... Kun fantasien sætter grænser, koden er et eksempel på funktionen brug... Og i hvert fald bedre end 12345678 eller Password ;)

Tilmeldt 28. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen .. jeg har et problem med at min e-mail adr er blivet hacket af min gammel veninde og hun har lavet alt om min kode, min hemmelige spørgsmål, mit mobil nr og plus hun har også hacket sig ind på min facebook og kan slet ikke komme ind på nogen a dem...hun bruger dem på at skrive til alle mulige og lad som hun er mig..!! 

vil spørger om der nogen der kan hjælpe mig... 

elller nogen der kan finde ud hacke ???

håber der nogen der kan hjælpe mig :) hilsen denise

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Jens:

MoPs2ips!Dvsv = Mig og Per spiste 2 is på stranden! Det var så varmt

Problemet ved den kode der, er jo så det er utrolig nemt rent kode mæssigt, at gætte sig til det :) - så det kan godt være koden ser komplex ud, men den er ikke komplex.

Kan du ikke lige uddybe det Lucas, jeg kan ikke helt se hvordan den skulle være specielt nem at gætte for en algoritme. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)