Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af moms ved udlandske vare

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

du betaler ikke moms - hvis du køber som firma CVR uanset om det er fra EU eller udenfor - Du kan ikke bruge toldberegner til noget fornuftigt men er nødt til at kende tarif numre - det andet er ikke brugbart som firma Du kan se mere om det i mine links

1. Cookkie, jeg er ikke helt enig med dig, du kan ikke få alle firmaer til at fakturer uden moms, hvis du køber fra Ebay. At reglerne i hovedtræk siger som du citerer er noget andet.

Mvh

Cenk Cavdar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25

Cenk Cavdar:

Cookie:
du betaler ikke moms - hvis du køber som firma CVR uanset om det er fra EU eller udenfor - Du kan ikke bruge toldberegner til noget fornuftigt men er nødt til at kende tarif numre - det andet er ikke brugbart som firma Du kan se mere om det i mine links

1. Cookkie, jeg er ikke helt enig med dig, du kan ikke få alle firmaer til at fakturer uden moms, hvis du køber fra Ebay. At reglerne i hovedtræk siger som du citerer er noget andet.

Mvh

Cenk Cavdar

for mig er det ikke så svært, Man skal som firma ikke betale moms ved import men bare bogføre og anmelde moms som "statistik" forudsat det er moms fradragberettiget som indkøb.

Hvis man får noget fra Ebay som ikke har taget momsen væk, og jeg er enig det er almindeligt, ja så må man bare tage det tab - man kan ikke tage moms delen som en udgift, da det er helt frivilligt man har accepteret at betale moms. Man må derfor kun fradrag varens pris og ikke den udlandske moms i sit regnskab -   Besværligt JA, men sådan er det nu engang. Jeg tror heller ikke mange virksomheder bygger på køb med moms fra Ebay og videresalt i DK -. i alle fald ikke hvis de vil overleve, så læg den ide død fra starten er mit råd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 12:56

Jeg kan se at der er spørgsmål om mit spørgsmål, og jeg føler ikke helt at jeg har forstået de svar der er kommet.

Jeg prøver derfor igen :-)

Jeg køber varer ind som koster sammenlagt 10000 kroner fra kina og lad os antage at det er en firma jeg køber hos. Er der så en moms jeg kan trække fra?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:28

Hej Mark.

Det er slet ikke så kompliceret.

Erhvervelsesmoms er ensbetydende med køb indenfor EU

Importmoms er ensbetydende med køb udenfor EU og dermed den du skal bruge i dit tilfælde.

Erhvervelsesmoms
Når du køber en vare af et firma indenfor EU, pålægger du varens pris en moms på 25%. Dette er din erhvervelsesmoms. Det er ikke et beløb du betaler, men det er et beløb du skal have med i dit momsregnskab, og som skal oplyses til skat, så de kan følge med i aktiviteten mellem Danmark og andre EU lande.

Importmoms
Når du køber en vare af et firma uden for EU, pålægger du også varen en moms på 25%. Dette er din importmoms. Igen er det en moms du skal have med i dit moms regnskab. Importmomsen antyder også at du som oftest skal være registreret som importør, for at købe varer ind fra lande udenfor EU.  Importmomsen, er ligesom erhvervelsesmomsen ikke penge du har betalt, men et beløb du lægger oveni dine køb.

Både import og erhvervelsesmoms, skal regnes med i din købsmoms, sammen med al din anden moms fra køb i Danmark. Så kunne man måske tro at du ville få penge du ikke har betalt tilbage. Men dette er ikke tilfældet, da du på momsblanketten, netop oplyser hvor meget moms du har akkumuleret fra udlandet, både inden og udenfor EU. Dette skriver du på blankettens salgsmomsside, og vil således blive trukket fra din købsmoms, og vupti, så er moms uden og indenfor EU udlignet.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:11

Mark:
Jeg køber varer ind som koster sammenlagt 10000 kroner fra kina og lad os antage at det er en firma jeg køber hos. Er der så en moms jeg kan trække fra?

Det korte svar er nej. Alt 'moms' du kommer til at betale på ordren fra kina, vil blive en del af varens pris, som bliver eksklusiv moms i Danmark. Så betaler du 10.000 kr. for varer i Kina 'inkl. moms', så vil de 10.000 kr. være et varekøb og figurerer som eksklusiv moms. Når du så skal sælge varerne, skal du altså beregne salgsprisen ud fra, at de 10.000 kr. er eksklusiv moms.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 16:59

Så når jeg køber varer for 10.000 kroner fra Kina. skal jeg tillægge 25% oven i i moms, det vil sige at jeg skal betale 12.500 kroner i alt når jeg har fået varene (10.000 til butikken der solgte mig varene og 2500 kroner til staten)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 17:03

Hov vent. Kan det være rigtigt at når jeg køber uden for EU så skal jeg betale 2 gange moms?

Fordi jeg ved da at hvis nu jeg købte en computer i Danmark der skal bruges til regnskab, så kan jeg jo trække momsen fra. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

nej - men dommeren har forklaret det  du får ikke moms på hvis det er til dit firma og du køber i det CVR nummer Du skal tage 25% af prisen og opgive som importmoms under salgs moms og samme beløb under købsmoms - Hvis computeren er til både firma og privat, så skal du kun tage den % del af momsen som svarer til firmabruget - under købs moms

Du kan læse mere om det HER UNDER IMPORTMOMS 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 17:21

Tusind tak!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)