1. Cookkie, jeg er ikke helt enig med dig, du kan ikke få alle firmaer til at fakturer uden moms, hvis du køber fra Ebay. At reglerne i hovedtræk siger som du citerer er noget andet. Mvh Cenk Cavdar |
for mig er det ikke så svært, Man skal som firma ikke betale moms ved import men bare bogføre og anmelde moms som "statistik" forudsat det er moms fradragberettiget som indkøb.Cenk Cavdar:Cookie:du betaler ikke moms - hvis du køber som firma CVR uanset om det er fra EU eller udenfor - Du kan ikke bruge toldberegner til noget fornuftigt men er nødt til at kende tarif numre - det andet er ikke brugbart som firma Du kan se mere om det i mine links1. Cookkie, jeg er ikke helt enig med dig, du kan ikke få alle firmaer til at fakturer uden moms, hvis du køber fra Ebay. At reglerne i hovedtræk siger som du citerer er noget andet.
Mvh
Cenk Cavdar
Hvis man får noget fra Ebay som ikke har taget momsen væk, og jeg er enig det er almindeligt, ja så må man bare tage det tab - man kan ikke tage moms delen som en udgift, da det er helt frivilligt man har accepteret at betale moms. Man må derfor kun fradrag varens pris og ikke den udlandske moms i sit regnskab - Besværligt JA, men sådan er det nu engang. Jeg tror heller ikke mange virksomheder bygger på køb med moms fra Ebay og videresalt i DK -. i alle fald ikke hvis de vil overleve, så læg den ide død fra starten er mit råd
vh