Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af moms ved udlandske vare

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg skal være importørregisteret og momsregisteret fordi jeg importere vare uden for EU, så har jeg et spørgsmål.

Jeg ved godt at alle de  varer jeg sælger skal der tillægges 25% moms.

Men hvis jeg nu køber for 10000 kroner vare fra ebay. Hvordan skal jeg så håndtere momsen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:56

Ingen direkte opkrævning af moms, men den skal indregnes i dit momsregnskab.

Søg oppe til højre herinde, det er et af de oftest stillede spørgsmål herinde.

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 23:56

Hej Mark,

Er det ebay.de eller ebay.com og hvor kommer varerne fra det har en stor betydning. Hvis varerne kommer fra EU betaler du momsen i det land du køber den fra og ingen told indenfor EU.

Hvis du køber fra USA, så skal du regne med at betale både moms og told afgift.

mvh

Cenk Cavdar

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cenk Cavdar:

Hej Mark,

Er det ebay.de eller ebay.com og hvor kommer varerne fra det har en stor betydning. Hvis varerne kommer fra EU betaler du momsen i det land du køber den fra og ingen told indenfor EU.

Hvis du køber fra USA, så skal du regne med at betale både moms og told afgift.

mvh

Cenk Cavdar

Eller en af de mange andre ebay domæner...  Det er vel underordnet, når manden gør opmærksom på, at der er tale om køb udenfor EU? 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 00:04

Alle de vare jeg importere kommer alle sammen fra Kina.

Jeg kigget på told side, og kigget under hvad told satsen er på mobil telefon tilbehør. Denne kategori fandtes ikke, men mobiltelefon kategorien fandtes, og der var satsen 0% Det betyder altså at jeg ikke komme til at betale told af varene, ifølge toldberegner

Jeg er ikke interesseret i at få svar om told regnerne for dem kan jeg godt overskue. Det er mere om hvordan jeg skal indberette skatten når jeg køber gennem ebay hvor varende kommer over fra Kina af

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 00:09

Jacob:

Eller en af de mange andre ebay domæner...  Det er vel underordnet, når manden gør opmærksom på, at der er tale om køb udenfor EU? 

Læste ikke lige overskriften, men behøves du at reagere så aggressivt ?

Har brugeren fået sit svar eller har han ikke fået sit svar ?

Cenk Cavdar

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 00:11

Cenk Cavdar:

Cenk Cavdar

Nej ikke helt.

Når jeg køber noget på Ebay fra Kina af så ved jeg ikke hvordan jeg skal indberettet det med hensyn til skat. Fordi der findes både erhvervsfolk og privatfolk på siden 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du betaler ikke moms - hvis du køber som firma CVR uanset om det er fra EU eller udenfor - Du kan ikke bruge toldberegner til noget fornuftigt men er nødt til at kende tarif numre - det andet er ikke brugbart som firma Du kan se mere om det i mine links

Her kan du læse lidt om DET MEST BASALE VED IMPORT FRA EU OG UDEN FOR og her kan du læse lidt om HVORDAN MED MOMS VED IMPORT 

Du skal med andre ord indberette moms som vist i de links, men det er, hvis det er varer til videresalg, ikke noget du skal indbetale

Derudover skal du naturligvis føre regnskab og opgive dit overskud i forskud og årsopgørelse i den udvidede version af selvangivelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:13

Cenk Cavdar:

Jacob:

Læste ikke lige overskriften, men behøves du at reagere så aggressivt ?

Cenk Cavdar

Voldsomt? :-)  Synes egentlig jeg spørger dig helt stille og roligt, hvordan det har betydning.. Måske du ved noget om Ebay, som jeg ikke kender til.

Rigtig god weekend! 

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 00:14

Mark:
Det er mere om hvordan jeg skal indberette skatten når jeg køber gennem ebay hvor varende kommer over fra Kina af

Jeg forstår ikke dit køb, da du siger 10000 kr , er dette beløb på et enkelt hug eller taler vi om småkøb af 10 kr 20 kr...det har en stor betydning for dine vares fortoldning samt momsning og hvem fragter varerne ?

Mvh

Cenk CAvdar

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)