Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Irrelevante indholdsord i Google Webmaster Tools på webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Langhoffshop.dk Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er i gang med at starte en webshop op på www.langhoffshop.dk og er rendt ind i noget som måske kunne være et problem. Derfor vil jeg meget gerne have jeres hjælp.

Når jeg i Google Webmaster tools kigger under indholdssøgeord, så fremgår en masse irrelevante ord som "sorter", "farver", "tilgængelige" i Googles optik rigtigt mange gange på webshoppen. Det sker naturligvis fordi samtlige produkt-kategorisider indeholder disse ord. 

Jeg har læst mig til at det kan være et problem at disse irrelevante søgerod topper listen i forhold til hvordan Google rangerer webshoppen. Så jeg ville naturligvis hellere se ord som "kuglepenne", "USB stik", "Nøgleringe" m.v. i toppen af listen. 

Har I en eventuel løsning til hvordan jeg får Google til at udelade disse irrelevante ord ? 

Mvh

Rune

P.S. Jeg er bevidst om at udfordringen med de ord, som står i URL´en, kan løses med hash-tag i stedet for et spørgsmålstegn. Det løser dog ikke problemet med mange af de andre ord, som f.eks. "farver" og "tilgængelige", som står, som almindelig tekst på hver eneste produktside. 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:32

Hej Rune

Du kan bruge synonymer. I stedet for "tilgængelig" kan du måske variere med ord såsom "ledig", "til rådighed" eller "fri".

Mvh

Holger

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 08:41

Jo mere tekst du har på en side, jo mere forsvinder de andre ord :-)

Hvis jeg forstår dit indlæg korrekt..

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 09:03

Hej Rune,

Det er egentlig meget "simpelt"; Google bygger den liste ud fra, hvad Google mener din side handler om. Den kigger i teksten for at se, hvad de forskellige keywords er. Så hvis du vil have USB stik og nøglering til at stå på den liste, skal du sørge for at du har tekst omhandlende dette :)

Tilmeldt 31. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Langhoffshop.dk Skrevet kl. 08:48

Min udfordring er at jeg har ca. 12.000 produktersider i alt. F.eks: 

http://www.langhoffshop.dk/slz-auto-umbrella-23-black-1.html

På samtlige produtksider står der f.eks. "Tilgængelige farver", "På lager", "Produktinformationer" m.v. 

Jeg har flere steder på websitet bl.a. i kategorierne, en beskrivende tekst om f.eks. USB stik og nøgleringe. Det vil dog ikke komme noget i nærheden af at udkonkurrerre før nævnte beskrivelser. 

Der findes ingen "easy" fix, til det få Google til at udelade nogle bestemte ord ? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)