Hej Jeg er i gang med at starte en webshop op på www.langhoffshop.dk og er rendt ind i noget som måske kunne være et problem. Derfor vil jeg meget gerne have jeres hjælp. Når jeg i Google Webmaster tools kigger under indholdssøgeord, så fremgår en masse irrelevante ord som "sorter", "farver", "tilgængelige" i Googles optik rigtigt mange gange på webshoppen. Det sker naturligvis fordi samtlige produkt-kategorisider indeholder disse ord. Jeg har læst mig til at det kan være et problem at disse irrelevante søgerod topper listen i forhold til hvordan Google rangerer webshoppen. Så jeg ville naturligvis hellere se ord som "kuglepenne", "USB stik", "Nøgleringe" m.v. i toppen af listen. Har I en eventuel løsning til hvordan jeg får Google til at udelade disse irrelevante ord ? Mvh Rune P.S. Jeg er bevidst om at udfordringen med de ord, som står i URL´en, kan løses med hash-tag i stedet for et spørgsmålstegn. Det løser dog ikke problemet med mange af de andre ord, som f.eks. "farver" og "tilgængelige", som står, som almindelig tekst på hver eneste produktside. |
Hej Rune
Du kan bruge synonymer. I stedet for "tilgængelig" kan du måske variere med ord såsom "ledig", "til rådighed" eller "fri".
Mvh
Holger