Hej alle ivæksættere og forretningsfolk. |
Hej Castello
Prøv at kigge denne brochure fra SKAT igennem: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=102428
mvh
Jesper
Hej alle ivæksættere og forretningsfolk. |
Hej Castello Prøv at kigge denne brochure fra SKAT igennem: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=102428 mvh Jesper |
Hej Castello Når det er en enkeltmandsvirksomhed du har, er der som udgangspunkt ikke noget der hedder løn. Og af samme grund skal der heller ikke betales skat af det du trækker ud. Det du skal betale skat af er virksomhedens resultat, altså overskuddet. Bemærk at de penge du trækker ud som "løn", ikke er en omkostning der påvirker dit resultat, da disse bogføres i status under mellemregning. Du har i dit firma noget omsætning og nogle omkostninger, forskellen på disse er dit resultat, som du skal betale skat af. Skatten bør du betale løbende. Dette gøres ved at indtaste dit forvente resultat/overskud i din forskudsopgørelse hos SKAT. Hvis du har anden lønindkomst vil det betyde at dit fradrag ændres, så du på den måde betaler din skat. Har du ingen anden indkomst eller er dit fradrag ikke stort nok til at dække din skat, så skal du betale skat via girokort der tilsendes fra SKAT. Jeg kan ikke huske præcis hvilken rubrik i din forskudsopgørelse du skal taste i, men den hedder noget i retning af "overskud af egen virksomhed". Jeg har aldrig hørt om at de første kr. 100.000 af en virksomheds overskud, skulle være skattefrie. |
Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.
Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.
Hej Jesper,
|
Hej Rune,
|
Ja det lyder til at du har fanget den rigtigt. Se nedenstående link, det er fra SKATs hjemmeside. |
Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.
Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.
Ja du beder skat om udvidet forskud og udvidet selvangivelse nu du er personlig virksomhed. Der opgiver ud dit overskud, som er uden løn eller hævninger til dig selv og naturligvis uden moms - og af det betaler du skat, helt som hvis du tjente pengene ved andet arbejde og du får først nedsat dit forskud til 0 for at dække noget af skatten og så opkrævninger du betaler alle måneder pånær juni og december Du kan læse mere her om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED Jeg ville nok søge en økonomiperson til at hjælpe dig med regnskabet i begyndelsen, det kan gøres via scan og nettet og behøver ikke være dyrt, men kan spare dig meget for der mange regler om ting der kan være omkostninger men ikke skattefradrag osv. Via f.eks. www.agera.dk kan du få 3 uforpligtende tilbud - og slippe for at lave en masse fejl, og jeg synes din omsætning berettiger det Dine tal ser eller ret OK ud med oms og skat - du får ikke uden aftale med ATP indbetalt noget der, da du ikke har løn så det skal du dække via aftale eller anden pension vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com