Hej Amino'er. Jeg ved ikke lige om det er den rigtige kategori jeg har sat emnet i.
Jeg har tænkt meget over om hvad lovgivningen er indenfor videresalg af varer. Jeg tænkte på om at det er lovligt at købe fx 10 stk tøj fra en hjemmeside i DK eller UK og så sælge dem videre på trendsales, gul og gratis osv.. , eller SKAL man have en aftale fra virksomheden om videresalg af det man har købt?
Ja du må gerne videre sælge ting. Jeg kan jo også købe en iPhone 5 og sælge den for 7000 kroner ;) Men det er der nok ikke nogen der vil give for den ;)
Hvis man så gør det SKAL man da indberette det til skat? Lave en bogføring af en art af det man tjener, for man behøver jo ikke moms registrere før det er 50.000 årligt.
Hvis det er et personligt eget virksomhed, så går det ind over din A skat, det vil sige dit frikort, og når dit frikort er brugt så er det den normale skat ind til året er omme.
Hvis du kører med virksomheds ordning, skal du betale 25% skat af overskudet, og hvis du trækker pengene ud af virksomheden til dig, skal det gå ind under A-skat