Hej amino'er Jeg er lidt i tvivl om det er i orden at købe en vareprøve f.eks. for noget man vil sælge, før man registrerer sin virksomhed, og så skrive det som omkostning når man skal lave regnskab? Varen er købt før man registrerer sin virksomhed (enkeltmands i mit tilfælde) men det er i forbindelse med min virksomhed at jeg køber varen. Nogen der kan svare på dette? Mvh Alexander |
Køb inden man registrerer virksomhed
- 1
en vareprøve skal være en vareprøve for at blive betegnet sådan, dvs ændret så den ikke kan bruges til salg helt enkelt - stemplet SAMPLE eller et klip i ærmet. Ellers er det en helt almindelig vare hvilket jo også ses af at du vil videresælge den og er det fra uden for EU og en vare så skal du som udgangspunkt være registreret og importørregistreret - det behøver du ikke hvis den er en vareprøve som er gjort uegnet til videre salg Er den fra inden for EU kan du tage den ind i regnskabet når du har købt den normalt - men du vil jo så ha købt den med udenlandsk moms når det er som privat og den får du jo ikke igen ved at tage den ind i regnskabet. Hvor ikke registrere inden og få det hele korrekt - eller bare køb den ene ting hvis det er det som privat? |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tak for svaret John. |
ja for hvis det er ting du skal sælge - er det lidt tosset ikke enten at få dem uden moms fra udlandet eller med en moms der kan trækkes fra fra Danmark - når du så skal sælge dem med moms, så allerede i indkøbet når det er produkter vi taler, også fra EU sparer du jo momsen ved klart at angive, at du er virksomhed med dansk moms nummer (som vil være det samme som dit CVR nr med DK sat foran) held og lykke med det uanset hvad du vælger vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com