Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurrent fusker med oprindelses land på produkter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Aften

Jeg arbejder med professionelt udstyr, som bla. kan købes på internettet. Der findes særligt 2 af mine konkurrenter der sælger deres produkter på deres webshops. Problemet er at disse konkurrenter sælger deres produkter som værende produceret i Italien/tyskland, men i virkeligheden er de produceret i KINA. På deres side er der fx. et Italiensk flag, på et produkt jeg ved er købt og lavet i Kina. Der står direkte: "produceret i: Italien" - hvilket er løgn.

Men mine kunder siger "hvorfor koster din kina maskine det samme som hans fra Italien?" - her kan jeg jo kun sige til kunden at de 2 konkurrenter lyver...men så er det jo påstand mod påstand..og at sige konkurrenten lyver er bare en dårlig måde at sælge sine ting på.

Mine konkurrenter som mig sælger KUN B2B.

Hvad har i af ideer til at komme dette til livs ? - jeg vil ikke lyve for mine kunder og sige det er kvalitet fra Italien, når det er fra Kina, men det forvrider totalt konkurrencen at de gør det...

Og er det overhovedet lovlig ?

 

Hej

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vildledende markedsføring.

Du kan skrive en sektion på din side eller andet salgsmateriale.
Jeg kunne forestille mig noget ala " ADVARSEL! Vi er forhandler af xxx. Overvejer du andre forhandlere, som markedsfører produktet som værende produceret i Italien anbefales det, at du beder sælger om dokumentation for dette"

Jeg er ikke selv teksforfatteren, men vi kan sagtens hjælpe med det, da vi har en tekstforfatter i vores team.

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller tag fat i det italienske handelskammer  (vist flyttet til Stochholm Ambassaden). Italien gør utroligt meget ud af besktytte  begrebet "made in Italy"...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du rettet henvendelse til konkurrenten og spurgt, om udstyret virkelig er lavet i Italien?

Alt andet lige er det mere ærligt, og det sætter konkurrenten i en penibel situation.

Hvis de påstår, at det er sandt, og du er sikker på, det er løgn, kan du altid anmelde dem.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige overveje mine muligheden, og evt. gøre mere ud af min research inden jeg går mere ind i sagen. Så kan jeg nemlig have mere dokumentation/beviser for hvad omfanget er osv...

Så tykker lidt på sagen, men har ihverfald tænkt mig at gøre et eller andet

Hej

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)