Hej derude! Jeg er 17 år gammel og leger med drømmen om at blive iværksætter. Inden jeg dog hopper ud i den helt store satsning, så ville jeg blot købe nogle varer os så sælge dem på forskellige markeder. Efter lidt research omkring reglerne ved salg på markeder, så har jeg fundet, at startvaekst.dk skriver, at jeg skal registreres hos Erhvervs- & Selskabsstyrelsen samt hos Politiet, hvis jeg køber varer med henblik på videresalg. Denne udmelding kom noget bag på mig, da jeg troede, at man først skulle CVR- samt momsregistreres, når man ramte en omsætning på 50.000 kr. inden for en 12 måneders periode. Hvis Startvaekst.dk har ret, så ville det sætte en gevaldig stopper for min snusen til iværksætterlivet, da hjemmefronten så ikke vil skrive under på en eventuel ansøgning omkring CVR-nummer. Men kan det virkelig være rigtigt, at jeg skal registreres som virksomhed samt hos politiet for at købe nogle få NYE/UBRUGTE varer og så sælge dem på markeder? Med venlig hilsen Martin Godsk Kristensen |
Nah hos politiet ikke. med mindre det er specielle varer eller salg fra åben gade o.l.
Hvis du tænker på at købe varer fra uden for EU for at sælge herhjemme så skal du registreres med CVR hos vrik.dk og ha importregistrering - det er absolut påbudt - så import fra uden for EU kun for registrerede
Køber du fra inden for EU og sælger og er sikker på du ikke kommer over 50.000 kr på 12 lb måneder i omsætning så er der ikke krav om registrering og du skal bare føre regnskab omhyggeligt og opgive dit overskud til skat. (og husk det er ikke en bundgrænse med 50t for går du klart over, vil du oftest få moms også af det du ikke krævede moms for + bod for ikke at ha registreret da det burde ha været klart du kunne overstige - det er på formodning om at man vil kunne komme over, at man bør registrere MOMSGRÆNSE LINKJ og et LINK OM AT DRIVE VIRKSOMHED UDEN MOMS
Held og lykke med det
vh