Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder vi varepartier/restpartier til dealsite?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Fredensborg
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 50
Fra  Rosenvang Trading Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej NMedia

Du skal have fat i producenterne, importørerne. De bedste priser får du fra et konkursbo - hold øje med statstidende.dk - hvem der er gået konkurs og hvem der er kurator (advokat). Derefter kontakt kurator og spørg om du må byde på varelageret.

Du kan også Google "engros" efterfulgt af hvad du søger fx. Engros brugskunst osv.
Ring til vedkommende og spørg om de har nogen restpartier.
Du kan også kontakte udenlandske grosister og spørge om de ligger inde med et godt tilbud eller et restparti.
På Europages.dk og blogtrend.dk kan du finde tusindvis af producenter.

Håber at du kan bruge min information.

Mange hilsner.

John Nymann Jensen
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,


Perfekt! Tusind tak for dit input, kan helt sikkert bruges.

God weekend! :)

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias

Weber køber man af Weber, Sirius af Sirius osv. Altså producenterne.

Når der bliver sagt vareparti tænker jeg restlager. Priserne for det er jo lavere end hvis selv skulle give forhandler priser.

Derfor er der så mange der tilbyder jer deres varer fordi de er billigere end hos producenterne.

Men ja konkursbeoer er også udemærket.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i Trademen.dk. Det kan helt sikkert være behjælpelig med at sælge Jer nogle varer til dette.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg importerer selv mine varer direkte fra små fabrikker i det fjerne østen til min webbutik amtril.dk,- men jeg bor også det meste af året i Singapore hvor jeg har mulighed for kvalitetscheck, fabriksbesøg osv.

Nu hænder det jo at jeg får for meget købt af en vare som min kundegruppe har fået nok af, eller at jeg trods alt ikke får det i containeren som jeg har bedt om, eller noget helt tredje og derfor har jeg ledt efter et sted som kan aftage mine restpartier til meget fordelagtige priser, Jeg leder altså også efter en slags restparti grossist, bare fra den anden side af bordet og de eneste jeg har fundet er trademen.dk og cmlassen.dk

Som jeg læser diverse svar, der ganske rigtigt ikke direkte svarer på selve spørgsmålet,- er der måske et hul i markedet,eller mangel på en sådan restpartigrossist. Jeg vil i hvert fald gerne sælge til en sådan restpati aftager.

Med venlig hilsen

Trine

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har nogle varer som skal realiseres.

Mvh
Michael Larsen
Kvickly Odder
8780 2871
Michael.larsen@kvickly.dk

Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Fra  PLshop.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hej har du stadig lamperne så må du gerne mail pris og billeder samt antal til info@PLshop.dk

Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Fra  PLshop.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hvis du har nogle restpartier må du meget gerne mail billeder, priser samt antal til info@PLshop.dk de ting du sælger af kan jeg godt bruge af i min shop hvis prisen er rigtig :-) mvh peter

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gør også lidt i restpartier af mærkevarer. Jeg har qua mit netværk, som jeg har fået efter mange år i detailhandlen, mange rigtige gode kontakter til leverandører og producenter. Det kendskab jeg har til branchen, så får man ikke bare lige lov til at købe et restparti.

Der er flere mekanismer i dette. For det første så ønsker producenter/leverandøren i bund og grund ikke at have restpartier, men det sker jo uundgåeligt alligevel.

F. eks Weber har produceret en trendy serie grills i lilla, pink og limegrøn, og de sælger bare ikke, men de har et stort antal af dem. Så kan Weber vælge at sælge dem ud meget billigere gennem deres eksisterende distributionsnet. Ulemperne ved det, er at distributionsnettet oplever at de i stedet for at give 750.- for en grill, nu pludselig kan få den til 200.- Det kan være et uheldigt signal at sende. Samtidig med, så hælder Weber en masse grills ud i en speciel distribution som er vant til at gange op med en høj faktor og derfor bliver grillerne ikke så billige alligevel i udsalgspris, så de er væk ret hurtigt.

Dvs. at trendy grills står ude i butikkerne og tager plads for at Weber kan sælge deres gode produkter ind. Derfor ønsker Weber at realiserer dette restparti til et andet distributionsnet. De vil typisk sælge hele partiet eller store dele af det til et par udvalgte grossister, som så af deres kanaler splitter det ud i mindre portioner. (Det er kun et eksempel, jeg har aldrig handlet Weber varer)

Der er mange bevæg grunde for hvem leverandøren vil sælge til, men de to væsentligste er relationen og den tillid der er til grossisten. Det kan være at der er restriktioner på, hvor producenten ønsker at varerne skal havne henne og det skal pågældende grossist så sikre sig.

Desuden så ønsker en given grossist/importør kun at have en ”skraldespand”

Trådstarter startede med at skrive:

NMedia:
I øjeblikket leger jeg med tanken om, at starte en mindre dealside med en bred produktpalette

Bred produktpalette = mange forskellige varer

Mindre dealside = relativt få enheder

Umiddelbart ikke den kombination hvor du får de bedste deals på restpartier…

Jeg har ved et par lejligheder købt store restpartier, hvor der har været varer ”til overs” efter at have afsat langt størstedelen til en eller to kunder. Den resterende del har jeg ved to lejligheder faktisk tilbudt at sælge til virksomheder i DK der arbejder med dealsider, små shops, outlets mm. Det har dog ikke ført til meget andet en masse kommunikation (mails og opkald), intentioner, halve aftaler mm og så en generel ide om at en pris på et restparti er som en vejledende pris på Hjallerup marked J.

Så det er ikke noget jeg vil bruge kræfter på fremover, og måske netop også det producenterne/importørerne har oplevet engang og derfor ikke ønsker at sælge deres restpartier på andre måder end de gør i dag.

Når det så er sagt, så hvis du er vedholdende nok kan det være at du en dag render ind i en producent/importør hvor du kan få lov at købe et restparti fra. Bedste chance er dog at skabe dig en relation til beslutningstageren i sådanne virksomheder, evt ved at gå med i nogle netværk.

Held og lykke med dit projekt.

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt af et sidespor, men du skal være opmærksom på at det meget nemt kan blive ulovligt at købe dine varepartier selv, og sælge dem som deals. Der er regler for hvornår du må kalde noget et tilbud, og deal er bare engelsk for tilbud. 

D.v.s. du kan ikke kalde noget for et tilbud fra dag et. Du kan måske kalde det "introduktions-pris" 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)