Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop - problem med kurv der tømmes af sig selv

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har nogle problemer med kurven på min prestashop. Den er nogle gang tom selvom man har tilføjet varer til den.

Det virker fint første gang man lægger en vare i kurven. Men sletter man den, er det problemet opstår. Nu er kurven tom igen, og hvis man så tilføjer en vare og går i kurven igen, så er den tom, og viser først varerne ved refresh.

Altså, for at få fejlen til at ske:
1. Tilføj vare til kurv.
2. Gå til kurv og slet varen på X'et.
3. Gå til en vare og tilføj den til kurven.
4. Gå til kurven.

Prøv evt. selv på min side for at se hvad jeg mener - www.lowcarbshoppen.dk


Jeg har testet dette på kryds og tværs, og det sker i alle browsere for mig, og hver gang.

Er der nogen der har en idé om hvad det kan være, og hvordan det kan løses?

Jeg har prøvet at fremprovokere samme fejl på andre shops jeg ved kører med samme OPC modul, men jeg kan ikke få det til at ske hos dem.

Det er super frustrerende, så jeg ville blive glad hvis nogen kan hjælpe.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Jeg gætter du har en tidligere version af PrestaShop ind 1.5.4


En hurtig update på det, vi har sat et helt hold af udvikler til at undersøge sagen da vi står med samme problem på et par shops.

Pt. ser det ud til at vi skal have opdateret de shops til 1.5.4 da det er en fejl i shoppen,

Hvis andre skulle finde en løsning, så endelig kom med den, ellers så vil jeg sige overstående står til at være den eneste løsning :-)

// Jonas

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Ja jeg kører 1.4.8.2.

Det sjove er bare at på nogle shops, som jeg er rimelig sikker på kører 1.4.x (før 1.5), virker det fint, og jeg kan ikke få fejlen til at ske.

Men det lyder spændende at I er i fuld gang med at finde en løsning. Du må meget gerne give mig besked når der er noget nyt - det ville jeg blive super glad for! :)

De shops du har problemer med - har de One Page Checkout modul?

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker helt fint her!
Enten må du gendanne shoppen til en tidligere version, ellers må du opdatere til en nyere version. Jeg kan anbefale 1.4.9 :) 

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander:
Det virker helt fint her!
Enten må du gendanne shoppen til en tidligere version, ellers må du opdatere til en nyere version. Jeg kan anbefale 1.4.9 :) 

Hej Alexander,

Har du prøvet at følge de steps jeg skriver i første indlæg. Altså tilføje og tømme kurven flere gange?

Tak for rådet mht. 1.4.9, men tror du der er den store forskel på den og 1.4.8.2? De ligger jo ret tæt :)

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ligger et produkt i kurven. Går til kassen, og fjerner det. Og så samme procedure igen. Det virker hver gang.

Sidder på en mac, hvor jeg bruger Google Chrome :)

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring 1.4.9 er denne version helt uden bugs.

Hvornår er dette problem opstået? Er det pludseligt eller har du lige fået en shop i prestashop? For en opdatering plejer at hjælpe på gamle bugs.

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander:

Ja jeg ligger et produkt i kurven. Går til kassen, og fjerner det. Og så samme procedure igen. Det virker hver gang.

Sidder på en mac, hvor jeg bruger Google Chrome :)

Ok, mystisk - jeg bruger Windows 7 og der sker fejlen i både Chrome, FF og IE. Men tak for info - så ved jeg da problemet ikke er på mac.

Alexander:

Omkring 1.4.9 er denne version helt uden bugs.

Hvornår er dette problem opstået? Er det pludseligt eller har du lige fået en shop i prestashop? For en opdatering plejer at hjælpe på gamle bugs.

Shoppen er 3-4 måneder gammel og har kørt på 1.4.8.2 fra starten. Jeg har løbende lagt mærke til at det skete en sjælden gang imellem, men har så tømt cache og så har det virket igen - men jeg har aldrig gjort det to gange i træk, før nu, så problemet har nok hele tiden været der, jeg har bare først fundet ud af nu at det er konsekvent og hvornår fejlen sker.
Kunne godt ske at en opdatering til 1.4.9 ville hjælpe, men er bare nervøs for at opdatere da jeg har hørt utallige eksempler på shops der bliver ødelagt og udsat for problemer ved opdatering.
Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo flytte hele din shop over på et subdomæne, hvor du så kan opdatere til 1.4.9, og så om der sker underlige ting efter. Hvis der ikke sker noget kan du roligt opdatere på den rigtige shop :)

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)