Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg på Webshop - Differentiering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har et spørgsmål omkring salg af varer på webshops.

Hvordan kan man differentiere sig på sin webshop så folk vælger at handle ved mig, istedet for min konkurrent som har de præcist samme varer til samme pris?

Er selvfølgelig klar over at man kan lave tilbud, men er der andre måder?

På forhånd tak.

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan differentiere dig på f.eks. dit service niveau. Nu ved jeg ikke, hvilke produkter der er tale om, men du kunne f.eks. emballere bedre end din konkurrent når du skal sende vare ud. Have en hurtigere ekspeditionstid og levere hurtigere end konkurrenten. Du kan gøre din side mere overskuelig at navigere rundt på. 

Derudover så gælder det om at markedsføre sig, så man er synlig i forbrugerens bevidsthed hele tiden og at forbrugeren ved, at når de skal bruge vare X, så henvender de sig til dig fordi du har vare X og fordi du giver forbrugeren en god service, der skaber værdi for vedkommende.

Håber det gav lidt at arbejde med?

//Henrik Eriksen

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:10

Du kan bruge følgende til at stikke ud fra mængden:

• Kundeservice der ikke har "god" som målsætning, men "perfekt" (Gå efter en "wow-oplevelse" hos kunden). Jeg anbefaler "Hug Your Customers" og "Delivering Happiness" som inspiration.
  • Vær tilstede de steder dine konkurrenter ikke er. Blog/Gæsteblogging, YouTube, fora.
  • Lav udførlige vejledninger til måden man bruger dine produkter på.
  • Giv inspiration til hvad mankan bruge dine produkter til.
  • Lav udførlige produktbeskrivelser med flotte/3d/større/flere fotos end dine konkurrenter.
  • Gør dine webshop mere brugervenlig.
  • Split-test vigtige sider på din webshop for at højne konvertering.
  • Opret et affiliate program. Dine affiliates bliver dit virtuelle salgsteam der arbejder på provision.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)