Du skal afgøre om han er egentlig selvstændig og det tror jeg uden firma næppe han er. Du kan læse i mit link fra før alle kriterier og du kan i link fra skat se hvad de mener er selvstændig og hvad der ikke er Jeg er 99% sikker på, at du skal ha hans CPR. Som udgangspunkt sikrer du dig selv langt bedst ved at indberette det som ren A løn helt normalt - Så er du sikker på skatten bliver betalt og du ikke kan forfælges og modtager kommer ikke af med det mindste mere og slipper helt for at lægge til side - og skal bare godkende årsopgørelse helt som vanligt. Husk her at benytte bikortet hvis han har andet lønnet arbejde, så der ikke kommer fradrag med både i det normale job og i den løn du udbetaler Bedømmer du ham som ægte freelancer LINK TIL SKAT som også var med i mit eget link, så skal du gå i e.indkomst og indberette ham (via hans CPR nummer, som bidragsplig B indkomst som jeg husker som gruppe 05. I begge fald har du overholdt din indberetningspligt. I a skatte faldet har du ingen risiko, i b-skatte faldet heller ikke hvis han betaler sin b-skat - gør han ikke, KAN skat mene han var lønmodtager og krøve skatten af dig. KUN hvis du efter læsning af alle inks - se også Jacob Tøjners næsten nederst i mit EGET OPRINDELIGE - kan du betale ham via en faktura .- men regn ikke den for god. Det er noget man gør hvis man betaler et maler eller tømrer firma - eller vikarbureau - og ikke en person. Man kan sagtens ha mange a-skatte job samtidigt. vh |
kan du betale ham via en faktura .- men regn ikke den for god. Det er noget man gør hvis man betaler et maler eller tømrer firma - eller vikarbureau - og ikke en person.
Der er jeg ikke enig. Der er netop en grund til at man har lavet § 7A stk. 2. Eksempelvis mange af de unge som byder deres tid til her på Amino er oplagte eksempler på selvstændig virksomhed, hvor registrering måske ikke nødvendigt. Eksempelvis de mange som skriver aktikler for andre, laver seo mv.