Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneimportør af udelandsk produkt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

jeg har fundet et genialt produkt, som aldrig er set i Danmark før, men som er et hit i udlandet.

Er der nogen af jer, der ved om man kan blive eneimportør af et produkt, så al import af produktet til Danmark skal gå igennem mit firma? Hvis producenten altså siger god for det, er det så muligt at være den eneste danske virksomhed som må impotere produktet?

Så ved I, om der er en måde hvorpå man kan få "patent" på importen af et produkt?

På forhånd tak,

Rasmus

Tilmeldt 16. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:42
Det er noget du er nødt til at aftale med producenten, så kan i lave en kontrakt på at du får enerettigheder til at sælge deres produkt i Danmark.

Det sikreste er at få en kontrakt på det, så ingen af de andre distributører på deres produkt i andre lande, ikke pludselig begynder at sælge i Danmark også...
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:57

Det der så er vigtigt er, at virksomheden har eneret til produktet....

Forstået på den måde, at det selvfølgelig hjælper dig at virksomheden kun vil sælge til Danmark gennem dig, men det har ikke så stor en betydning hvis 20 andre virksomheder producere samme produkt og sælger det!
Tilmeldt 5. Jan 06
Skrevet kl. 23:18
Tak for jeres svar!

Dato: 1/15/2006 10:57:17 PM Forfatter: The Manager

Det der så er vigtigt er, at virksomheden har eneret til produktet....

Forstået på den måde, at det selvfølgelig hjælper dig at virksomheden kun vil sælge til Danmark gennem dig, men det har ikke så stor en betydning hvis 20 andre virksomheder producere samme produkt og sælger det!

Det kan du så vidt have ret i. Men nu er det heldigvis sådan, at det produkt jeg ønsker at importere er lige så meget et brand som det er et produkt. Så det bliver nok svært at kopiere noget lignende, det vil i hvertfald ikke kunne sammenlignes med det originale produkt.

Det jeg var bange for var, om det overhovedet er lovligt sådan noget. At alle danske virksomheder lige pludselig skal give til at give måske det dobbelte i vareindkøb, fordi jeg har overtaget positionen som eksportør til Danmark.

Jeg havde tænkt mig at importere dette produkt, som er et hit i udlandet, og så være Danmarks eneste grossit, som forhandler dette produkt, og derefter få det spredt ud i de danske detailkæder.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 00:10
Det er lovligt - problemet ligger så i at fx den tyske importør så måske kan se en fidus i at sælge varer til danske firmaer, da der er fri varehandel indenfor EU kan ingen stoppe det.
Jeg går ikke selv efter enedistributørs aftaler - der er flere penge at hente men tilgengæld er der også mange flere penge der skal op af lommen til at starte med.
Jeg sidder som agent for et par tyske firmaer, hvilket vil sige at jeg tjener en %-sats pr handel der bliver gennemført i danmark - ligemeget om jeg er direkte med til at lave salget eller om det er nogen der kontakter producenten direkte. Disse aftaler er jeg selv ret glad for.

mvh
Janus J Lindau
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:52
Som Janus også skriver, er der fri handel indenfor EU, så selvom du har enerettighederne på produktet i Danmark, er det helt lovligt for andre at købe produktet i et andet EU land og sælge det videre i Danmark!
Tilmeldt 5. Jan 06
Skrevet kl. 19:01
Tak for inputtet alle sammen.

Dato: 1/16/2006 9:51:30 AM Forfatter: Briian Som Janus også skriver, er der fri handel indenfor EU, så selvom du har enerettighederne på produktet i Danmark, er det helt lovligt for andre at købe produktet i et andet EU land og sælge det videre i Danmark!

Kan man så ikke få lavet en kontrakt, hvori der står at alle der producerer/impoterer/sælger dette produkt, IKKE må sælge det til danske virksomheder, med mindre det går i gennem mit firma?

Mvh Rasmus
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:44

Jeg har en kontrakt med et tysk firma der er det lavet sådan at der er en importør i hvert land og han/ hende er den eneste der kan importere til det lang ,men det kræver at det fra firmaet er stor kontrol samtid skal der være mulighed for at straffe dem der bryder aftalen .

Í 2005 solgte min kollega i England vare til en anden i England han solgte varen til TV shop , de sendte vare til deres afdeling her i Danmark så pludselig havde jeg ikke eneret mere, for et gøre det kort har jeg fået det stoppet med det har kostet en del penge og meget arbejde.

Fabrikken har arbejdet aktiv med  det er svært fordi varen er solgt til 3 mand som ikke har kontrakt med fabrikken.

det er et eksempel på hvor svært det er med ene ret.

Den kendte orange grønsagshøvl fylder 50 så se de mange tilbud på www.boerner-import.dk

Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:05

Hej,

Jeg står lidt i det samme, men så tænkte jeg på, når man har eneret/agent for et produkt og der bliver importeret varer og brugt billeder der er copyright på, hvad kan man gøre i denne situation, for de har ikke lov til at bruge billederne.
Men hvis det skal meldes hvor melder man det henne og evt link dertil
tak
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)