Jeg har arbejdet i café og på restaurant et par år, jeg har et hygiejnebevis og jeg har okay styr på det med levnedsmiddelbrevet. MEN! Den her kan jeg ikke gennemskue. Jeg er i gang med at starte en butik og det var planen, her skulle være tilknyttet et mindre cafémiljø med servering af (forseglede) kolde og varme drikkevarer (kaffe og the). Altså der bliver ikke serveret eller fremstillet fødevarer. Hvad er dyrlægernes krav i et sådan tilfælde? Jeg har set flere bogbutikker og tøjbutikker der serverer kaffe. Mit lokale er et kælderlokale og der er intet køkken tilknyttet. gode vibrationer |
Mig bekendt er der forskel på at sælge kolde- og varme drikke, og så at have en kaffeautomat stående til frit afbenyttelse. Så længe du kun sælger og ikke selv producere, kan du formegentligt nøjes med at blive registreret og ikke autoriseret. Men prøv at ring til fødevarestyrelsen og snak med dem, de kan give dig et rigtigt svar, og har mulighed for at få uddybet indholdet af din aktivitet.
Næringsbasen slipper du formegentligt heller ikke uden om (næringsbrev) den koster 1.100,- p.a. at være "optaget" i, og det er ikke frivilligt.