Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtagernes Garantifond, ATP m.m.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Så starter vi op! Har underskrevet på lokaler, fiber og installation af kabler m.m. er igang, og de første medarbejdere møder op på Mandag :D

Pludselig kommer der et spørgsmål fra en medarbejder som jeg ikke kan svare på, og håber derfor i kan.

Lønmodtagernes Garantifond. Er medarbejderen automatisk dækket af denne hvis vi, mod alle odd´s, skulle gå hen at gå konkurs?

Vi indbetaler til ATP, Feriekonto, SKAT, og derudover har vi pensionsordning. Men skal vi betale ekstra til LG? Eller er man automatisk medlem?

Venligst,
Bjarke 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43

når du indberetter løn og dermed betaler ATP så får du en gang i kvartalet opkrævning for ATP samlet bidrag - finansieringsbidrag - som ikke har med den ATP som går til medarbejderen at gøre, men dækker elevreffusion, LG og andet jeg ikke lige husker, så ved at du betaler ATP vil du også automatisk blive trukket for LG og dine medarbejdere vil få penge derfra hvis du går konkurs.

Du kan når du er oppe at køre, logge på ATP erhverv med din signatur og se både hvad der kommer af konkrete hævninger når du har indberettet løn i forhold til medarbejder atp og - atp samlet betaling - og du kommer også til at kunne skulle betale lidt til barsel, som er den fælles barselfond der sikrer at barselsomkostninger fordeles ud på alla arbejdsgivere og ikke kun lige rammer den der er uheldig med mange på barsel - også dine kommende betalinger til barsel vil du kunne se på ATP erhverv når du har indberettet lidt løn. Jeg mener ikke man betaler for 1 medarbejder, men derefter - 

her bare konkret lidt om LG

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/erhverv/sik/lg/hvad-koster-det/hvad_koster_det.htm 

vh

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 12:57

Meget fornemt svar.

Tak Cookie!

Jeg ringede faktisk til ATP for at spørge, men den unge mand jeg talte med var i tvivl...

Det er en både fair og billig pris :)

Venligst,
Bjarke 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)