Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den store snak... O365 eller Google Apps

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i skønne Aminoer

Jeg kører i øjeblikket med en Office 365 løsning (Small Business Premium) hvori der også er "leje" af Office 2011 til min mac. Men jeg synes måske det er lidt dyrt 115 DKK / md. Derfor er jeg ved at kigge på alternativer, og her er der jo stort set kun Google Apps for Business. Men hvad er jeres erfaring omkring dette valg - skal jeg kører med en anden Office365 løsning eller skal jeg skifte over til GAPPS?

Jeg har før kørt med Google Apps, og mine krav er som følger:

- Jeg skal kunne bruge løsningen som en exchange, således jeg kan anvende automatisk sync af mail, kalender, kontakter og opgaver.

- Jeg har også købt Pages, Keynote og Numbers, så behøves ikke Office, men ville utrolig gerne have det :), da jeg er vant til at arbejde i dette.

Glæder mig til at høre jeres svar, selvom det er en stor diskussion man kan starte med disse 2 kombetanter!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:06

Mads S. Petersen:
Glæder mig til at høre jeres svar, selvom det er en stor diskussion man kan starte med disse 2 kombetanter!

Hvad med at bruge Google til mail, kalender og kontakter - og så bruge LibreOffice (open source office pakke) til Excel, Word, Powerpoint etc.?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:09

Har du erfaring med dette?

Men helt sikkert en mulighed

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:17

Mads S. Petersen:
Jeg kører i øjeblikket med en Office 365 løsning (Small Business Premium) hvori der også er "leje" af Office 2011 til min mac. Men jeg synes måske det er lidt dyrt 115 DKK / md.

Jeg har ikke selv prøvet det, men er hele ideen ikke at man har alt liggende i skyen og kan arbejde på det overalt - hjemmefra, kontoret, mobilen, når man er i Spanien på ferie osv?

Kunne jeg samle min arbejdscomputer og have den med overalt, så ville jeg da klart foretrække det - så ville 115kr/mdr hurtigt tjene sig selv hjem i øget effektivitet :)

En anden ide er vel at købe en god bærbar og have det hele samlet der :)

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:28

Det er jo også netop det jeg har nu, men søger måske en lidt billigere løsning, og ville høre om iWork og Google Apps kunne være alternativ til Microsoft Office og Office 365 :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:43

Mads S. Petersen:
Har du erfaring med dette?

Jeg har ikke brugt andet end OpenOffice de sidste 5 år. Godt nok primært til privat brug - men jeg ved, at flere virksomheder og kommuner har overvejet/bruger OpenOffice eller Libre.

(OpenOffice bliver ikke supporteret mere - så man skal gå efter Libre)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 12:52

Men du har ikke brugt Google Apps

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:24

Mads S. Petersen:

Men du har ikke brugt Google Apps

Jeg bruger Gmail, Kalender, Docs og Drev - og kører alle mine mailadresser via Gmail, både private og firma. (altså ikke med en gmail-adresse, men synkroniseret via gmail)

Har ikke prøvet Regneark og Præsentation, der bruger jeg OpenOffice - det er dog begrænset hvor meget jeg bruger disse, så om det fuldt ud kan erstatte Excel og PowerPoint skal jeg ikke kunne sige, men det vil jeg tro, at det kan.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)