Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortoldning af varer fra Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er!

Jeg har lavet lidt research omkring fortoldning, moms og importafgifter, da jeg overvejer at importere varer fra dealextreme.com til min kommende webshop.

Dealextreme.com sender gratis til Danmark, men hvis min ordres værdi overskrider 80 kr. (hvilket den sandsynligvis vil komme til) så skal jeg betale told, evt. moms samt importafgift/håndteringsafgift.

Post Danmark tager 160 kr. pr. pakke, men da Dealextreme.com sagtens kan finde på at splitte købet op i flere forskellige pakker til trods for kun 1 ordre, så kan det godt give problemer på den lange bane.

Mit spørgsmål lyder: Skal jeg betale 160 kr. pr. pakke der kommer igennem tolden, til trods for at jeg kun har bestilt 1 ordre hos Dealextreme.com, eller er der en måde, jeg kan komme uden om denne latterligt høje ekstraudgift?

På forhånd tak!

Mvh

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1 du må ikke importere fra uden for EU uden CVR og IMPORTØRREGISTRERING som du ser i linket - du er så ansvarlig for korrekt toldtaffif nummer på alt du modtager og ansvarer dermed for korrekt fortoldning

2 du betaler så ikke moms af din import men skal bogføre og momsangive korrekt MOMS VED IMPORT som du ser i linket - det kan du også google mere om, men det er afgørende du får det korrekt ellers koster det

3 Postdanmark gebyret for indfortoldning - eller et evt gebyr fra andre shippers, skal du betale hvis pakken koster over 80 kr. Hvis der kommer flere pakker til dig, skal toldbehandlingen i den sammenhæng lægge dem sammen, men det forudsætter de ser at det er tilfældet

4 Din firmaadresse og eller CVR skal fremgå af pakken, det må du klare ved at bruge den som navn - så du aldrig hedder dit alm navn men ex bestiller som NitramCVR xxxxxxxxx - import som privat til videresalg er som nævnt i pt 1 ulovligt og koster

Jeg tror så i øvrigt du får bøvl med at være konkurrence dygtigt mod rigtigt mange andre, hvis du skal basere dig på køb i små antal fra deal-extreme, men det er jo bare at lade det komme an på en prøve, når du har fod på punkt 1 og 2

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for hjælpen! 

Den eneste grund til at jeg har dealextreme.com som "leverandør" er, at jeg på den måde undgår at skulle købe vanvittigt store partier hjem, og da fragten er gratis, hvilket ellers normalt løber op i den del 1000 kr.

Med venlig hilsen

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nitram96:
da fragten er gratis, hvilket ellers normalt løber op i den del 1000 kr.
Du kan bide dig selv i tungen på at den ikke er gratis - den er inkluderet måske - en del af prisen, men ikke gratis desværre - og det betyder så højere priser - generelt formentlig baseret på at sælge til private som jo kan få helt samme indkøbspris som du kan. Det kan naturligvis være der er nogen der bare køber uanset pris, men som udgangspunkt er det altid skidt, at købe til en pris alle andre også kan købe til - hvis man skal leve af videresalg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig...

Men tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Martin

Tilmeldt 6. Aug 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Hvad nu hvis man vil importere fx. Solbriller fra Kina som man sælger som dropshipping til 30-40kr stk inkl fragt i indkøbspris altså under 80kr Per vare, men salgs prisen i Danmark overstiger 80kr Slipper man så helt for fortoldning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja under 80 kr ved indkøb ikke fortoldning - men tænk lidt over hvad kvalitet man får hvis du regner med en pakke fra kina trods alt let koster 40 kr for dem - så solbriller til 75 kr inkl fragt er let til 30 kr for brillen - som en indkøber på alibaba osv vil have købt for 10 kr formentlig - inkl fortjeneste for producenten der har brugt 4 kr på at producere dem - og dels vil en masse være kopi (kun dit ansvar) - dels vil du få en masse retur i nakken og reklamationer - men ja der er ikke fortoldning af pakker til under 80 kr

Det vil også være bøvlet da pakken jo skal have en dokumentation for at værdien er under 80 kr - som kunden så ser - ellers kan told jo ikke være sikre på prisen er under 80 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John

Så det vil sige at man slipper for at betale post Danmark 160kr hvis pakken har en værdi under 80kr?
Er det rigtigt?

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har hørt at det 160 kr. kan man slippe for hvis man selv udfylder fortoldning dokumentation.

mvh.

sam

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)