Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der et CMS-system til mine behov?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg leder efter et CMS-system, som jeg kan finde ud at bruge, så jeg kan oprette en hjemmeside, jeg har brug for. Jeg bryder mig ikke om kode, så det skal gerne være brugervenligt.

Jeg har 5 ønsker, som er afgørende, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue om drupal, umbraco eller nogen af alle de andre er bedst egnede - og om de overhovedet kan alt det, jeg har brug for:

1) Det skal være gratis (eller ret billigt), men kommerciel brug skal være tilladt 

2) Det skal tillade brugere at oprette sig.

3) Det skal understøtte udsendelse af nyhedsbrev ud fra kriterier (som brugerne selv har defineret) - eller i hvert fald, at jeg kan trække en liste af alle brugere ud af systemet, hvor kriterierne er med.

4) Brugerne skal kunne oprette og tilknyttes fællesidentiteter, som de kan tilføje flere administratorer til. Fx. ligesom ikke-personlige sider på facebook. Det, jeg mener, er en forening. Dvs. bruger A opretter sig og opretter så Andeby Idrætsforening - og inviterer derefter måske bruger B til at blive medadministrator af foreningens side.

5) Det skal være sådan, at brugerne på vegne af disse fællesidentiteter/foreninger opretter poster i systemet, hvor de samtidig udfylder kriterier, som jeg har defineret (fx. at de kan oprette både fodbold- og håndboldhold, men at jeg så har bestemt, at de samtidig skal definere hvilken aldersgruppe og om det er drenge- eller pigehold)

Er der noget CMS-system som kan klare det, og som I vil anbefale til en glad, men ihærdig amatør?

Mvh. gbnitram

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 01:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan et ønske er et større projekt, og hvis du ikke har kendskab til koder, vil jeg anbefale dig, at finde en person som har forstand på CMS og kodning. 

Det mest fleksible og på samme tid er brugervenligt, ville jeg tage et kig på Wordpress CMS. Det er gratis (http://da.wordpress.org/) .

Her kan du installere BuddyPress som kan løse en del af dit ønske om brugerregistrering (http://buddypress.org/).

Der findes masser af forskellige nyhedssystemer til wordpress, her kan jeg klart anbefale "Wysija" (http://www.wysija.com/).

Held og lykke med projektet :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 05:54

Det korte, men korrekte svar, er nej - der findes ikke et CMS der opfylder dine behov.

Det lidt længere svar er at dine behov er lidt specielle i forhold til et CMS i traditionel forstand. Du vil få brug for at bygge/købe dig til nogle udvidelser til det CMS som du slutteligt falder for.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:12

JEg vil foreslår Umbraco CMS, den er ikke afhængig af modulerne (projects) som er lavet til den af andre, den kan man tilpasse lige som man ønsker til kunden. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 07:25
Timsen88:

JEg vil foreslår Umbraco CMS, den er ikke afhængig af modulerne (projects) som er lavet til den af andre, den kan man tilpasse lige som man ønsker til kunden. 

Kan man ikke det i alle CMS systemer?

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:36

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg snakkede kun om Umbraco. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 07:40

Timsen88:

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg snakkede kun om Umbraco. 

Ja, det er jo så et spørgsmål om fortolkning.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:13

De fleste store CMS'er kan laves til det du ønsker. Jeg har ikke kendskab til om der er nogle der har lavet et plugin som du beskriver. Du kan måske være heldig at finde flere plugins der kan spille sammen men det er som regel ikke helt holdbart.

Min anbefaling vil være at du får det lavet specielt (og det siger jeg ikke bare fordi jeg er programmør) fordi så får du det nøjagtigt som du ønsker og du skal så ikke ud i nogle "smutveje" for at rette et plugin til - som alligevel skal opdaterers og derved måske rettes igen - eller også så bliver pluginet ikke opdateret længere.

Om du vælger Drupal, Umbraco eller Hr. Jensens hjemmelavede CMS er op til dig med hvilket system du føler dig hjemme i. Men det kan du som regel ikke finde ud af bare ved at downloade men du må finde nogle der kan fortælle dig lige præcis hvad deres favoritsystem kan.

Men pas på dem der siger at "CMS'et gnyf er verdens bedste" fordi det passer ikke. Alle (nu mener jeg kun store kendte) kan modificeres til det du måtte ønske og jeg sidder selv med flere projekter som netop bruger Umbraco som grundsystem. De kunne sagtens bruge et andet system som Drupal, Wordpress eller Hr. Jensens hjemmelavede men så vil de ikke kunne bruge den ekspertise som jeg kommer med :D

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 08:55

To pointer:

• Det er et større system hvor der skal en udvikler ind over
  • Jeg ville anbefale at få det lavet i Wordpress: Det er brugervenligt, det kan det du skal bruge OG jeg vil tro det er det system der er flest udviklere til (og dermed bliver det nemmere hvis den første udvikler fucker up)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:03

Hejsa,

Vi har lavet det bagvedliggende system på http://www.dui.dk og det kan mange af de samme ting du efterspørger, og kan helt sikkert udvides, hvis der er budget til det.

DUI er lavet i WordPress multisite, hvilket gør at hovedafdelingen har deres eget login, og hver underafdeling har eget site på dui.dk/bynavn.

Hver underafdeling har adgang til samme funktioner som hovedafdelingen, f.eks. intranet til deres medlemmer, slider med aktiviteter m.m. Når en afdeling opretter et arrangement kan de ligeledes vælge om det skal vises i slideren på hovedsiden.

Funktionaliteten betyder der kan oprettes alle de underafdelinger der ønskes, med de administratorer der ønskes, og disse kan kun arbejde lokalt på det sites de er blevet inviteret som administratorer til.

Så hvis du søger en udvikler der allerede har erfaring med sites i den størrelse og med flere af de funktioner du efterspørger, siger du bare til.

Venlig hilsen

Thomas Frost - WebCoders
Tlf: 36 96 51 36 (Åben hverdage fra kl. 09-15, eller efter aftale)
E-mail: tf@webcoders.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)