Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Referenceliste. Brev eller E-mail? Gaver?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej alle arbejdsomme iværksættere.

Vi står i den situation, at vi ønsker at lave en referenceliste samt nogle cases til vores hjemmeside.

I den forbindelse har vi en række tidligere erhvervskunder, op til 1½ år siden vi udførte et arbejde for dem. Kan vi tillade os at kontakte dem så lang tid efter?

Og hvordan kontakter vi på bedste måde vores tidligere kunder? pr. E-mail eller er et almindeligt brev mere professionelt, og derfor den optimale løsning?

Hvis vi ønsker at få kunder til at skrive et case? Hvad er der så normal praksis der? Får kunden en flaske vin, et gavekort, rabat? Hvad gør I?

Og vil i overhovedet vurdere/kigge i en referenceliste hvis i havde brug for vores service(data recovery)?

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 07:44

Hejsa!

I kan altid kontakte kunderne igen, om så der går 10 år, især når i har udført arbejde for dem, så er i eller har jo været inde i varmen og de kender jeres firma.

Kontakter i dem via email, som jo er den letteste måde at gøre det på, kan i risikere at en del ikke længere er de rette email adresser eller at jeres kontakt forsvinder i en lang række af mails/spam mails som de måske får hver dag. Det mest personlige er altid et almindelig brev med posten, med attention person, så er man sikker på at modtageren får brevet. Du kan også her vedlægge vistkort og eventuel brochure materiale. Du kan også lave et tilbud til kunden som ny kontakt, spar f.eks., 5% på xxxxxxxxxx.

Man kan i første omgang veje stemningen/kemien med kunden hvis de skal skrive en case, men en flaske rødvin er altid en god ting, det er noget folk kan forholde sig til. Rabat er også fint, men hvornår får kunden lige brug for dette, et gavekort er også glimrende, men så skal man igen vurdere hvor meget det skal være på, hvor til osv osv..............

Dette var min mening, du får sikkert en masse flere her fra verdens navle :-)

Go dag...........

Hilsen, Claus Ovesen
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:42

Hej Jesper.

Gode tilbagemeldinger er GULD værd, specielt i brancher, hvor man ikke "bare" sælger hyldevarer.

Jeg ville HELT sikkert ringe til kunden som udgangspunkt, hvis jeg var i din situation.

Herved får du lynhurtigt en fornemmelse af om du kan få kunden til at levere en tilbagemelding.

Kan du ikke få et commitment i telefonen til, at de vil svare, så glem det og gå videre til næste i rækken.

Og så ville jeg sende en mail, hvor jeg systematisk får indsamlet de informationer, jeg kunne tænke mig at få.

Men helt ærligt, hvorfor ikke bare samle succeshistorierne ind fra nu af?

Det kan vel ikke tage lang tid, at få nogle nye friske tilbagemeldinger inden for jeres branche?

Hver eneste succesfuld datarecovery må da gøre ejeren lykkelig Big Smile

Det er bl.a. denne slags ting jeg kommer ind på på de kurser, jeg snart kommer til at afholde i Effektiv Markedsføring.
Hvis du vil vide mere, så tilmeld dig til mit nyhedsbrev.

Venlig hilsen, Christian

Fra Aalborg, Nordjylland
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:42

Hej Jesper

Ring og spørg kunden! Det er lettest, hurtigst og billigst. Siger kunden "ja" kan du overveje at e-maile vedkommende en idé-skabelon med de emner du forestiller dig referencen skal indeholde. Fx:

• hvilken ydelse har kunden fået fra Jer (kan du evt. udfylde i forvejen)?
  • hvad anvender kunden jeres ydelse til?
  • hvad synes kunden om selve ydelsen?
  • hvad synes kunden om servicen omkring selve ydelsen?
  • hvorfor valgte kunden jer som leverandør?
  • osv.

Referencer er uunværlige, specielt hvis kunderne ikke kender jer i forvejen. - Men vælg dine referencer med omhu. Gå efter de referencer, der giver mest "streetcredit".

/Christian/

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:50

Hej Jesper

Når jeg skal have udtalelser jeg kan bruge som referencer så har det været min erfaring at jeg får den bedste respons hvis jeg ringer kunden op. Samtidig får du mulighed for at få en snak - og spørger du lidt ind til hvordan deres indtryk af jeres produkter / ydelser har været - så kan det rent faktisk også hjælpe dig i fremtiden. Enten mht. at udvikle dit produkt, eller forbedre jeres service. Under alle omstændigheder er det vigtigt at være i kontakt med sin målgruppe.

Har du leveret et tilfredsstillende arbejde, så er de fleste også villige til at kvittere med en positiv udtalelse.

Min erfaring er at det efterfølgende er en rigtig god ide at sende kunden en kort mail med et par spørgsmål som de kan støtte sig til hvis de går lidt i stå. Spørgsmålene er også din mulighed for at "kvalitetssikre" udtalelsen. Spørgsmål kan både dreje sig om jeres produkt - deres erfaringer og meninger om dem - og det kan være om jeres firma - service og profesionalisme. Kan du samtidig lokke et billede ud af dem, som du må bruge på hjemmesiden, så øger det troværdigheden i udtalelsen.

Håber du kan bruge mine erfaringer som inspiration.

Hilsen Morten  

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:51

EDIT

Ja nu lyder det jo næsten som ren afskrift fra Christian - men han fik åbenbart bare trykket på "send" lidt hurtigere end mig. Men godt at se at vi er enige :)

Hilsen Morten

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:18

Hej Morten og Christian.

Vi er alle meget enige Smile

Og den med send knappen har jeg også prøvet nogle gange - ved godt, at det er den anden Christian du henviser til, Morten.

Jesper - læg mærke til, at ingen af os lægger op til at det store gavebord. Det vil bare støde de fleste mennesker, hvis man prøver at "købe" deres mening.

Vi kan selv tjene vores penge og har hver især en personlig stolthed over dette, som du kan risikere at nedgøre ved at forsøge at bytte en gave med integritet.

Venlig hilsen, Christian

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:32

Mange tak for de gode svar. Så skal jeg jo bare se og komme i gang med knoglen!

Det eneste jeg er lidt betænkelig ved, er at kunder vi har haft for mere end et år siden, ikke kan huske os, eller hvad vi har lavet for dem, når jeg har dem i røret.

Det med gaverne passer også vores budget ganske udmærket Wink

Mvh Jesper N. Asmussen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)