Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte ud som selvstændig udvikler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har gået rundt med tanken om at starte selvstændig de seneste par år, men jeg har så mange spørgsmål da jeg er så ny inden for den her område.

Lidt om mig:

Jeg er 24 år og er uddannet datamatiker, med 4 års erfaring inden for web udvikling. Jeg er van til at kode helt fra bunden af, trods det er jeg stadig på hjemmebanen i Umbraco CMS.

Jeg har en del erfaring indenfor:
ASP.NET
C#
CSS
Jquery
XML
XSLT
Asp.net MVC 3/4
Razor
Templating
Umbraco CMS
Arkitektur af en hjemmeside
+ erfraing med 30-50 forskellige js librarys og helt sikkert alt muligt andet som jeg har glemt lige her på stående fod.

Det jeg prøver at sige er at jeg sidder allerede og "nørder" mellem 50 og 70 timer om ugen, og jeg prøver at få mere udbytte ud af det.

Like pt har jeg sådan set 2 veje at gå hen ad.

1) Starte på bachelor i datalogi her til sommer (hvor jeg i 8 måneder knokler matematik, fordi datamatiker giver mig merit for resten af bachelor), og så tage kandidat derefter, hvor efter jeg ikke ved hvad skal ske. enten starte selvstændigt eller igen arbejde for nogen.

2) Starte selvstændigt, til efter sommer (hvor imens jeg gør klar med en portfolio hjemmeside, CVR register og mm.). Men her kommer så mange spørgsmål:

Nu er det nok en dumt spørgsmål, men er markedet for Umbraco og asp.net udviklere mere "lukket"(en site fra bunden af og en templating/package/modul site er jo 2 forskellige pris klasser)?
Hvordan få man kunder? (igen nok et dumt spørgsmål) Men jeg har arbejdet som udvikler og konsulent og som begge dele på en gang, men jeg har aldrig prøvet at hente kunder "hjem".
Nu har jeg snakket med en slevstændig og han siger han bruger over 50% af tiden på at finde nye kunder (han er også udvikler, men inden for BI). kan det passe?